★ 399 gram ★

Alla inlägg den 11 juni 2012

Av Lisa - 11 juni 2012 20:20

Ja, det här blev en minst sagt svettig dag! Lär nog ha rätt ont i mina stackars fötter imorgon när jag vaknar om jag känner kroppen rätt..  Ser fram emot att få hoppa in i duschen!

 

(skrytbild måste man ha)

Denise har haft en riktig tröttisdag idag.. så pass trött att syrgasen åkte fram igen på eftermiddan. Just nu ligger hon utan, men det börjar larma lite då och då, så jag antar att jag snart kommer att få slå igång den igen! Det blir nog ingen syrgasfri natt inatt för min lilla tös tyvärr! Men man kan ju inte kräva alltför mycket av henne. Ibland glömmer jag liksom bort hur det har varit och tänker inte riktigt på hur bra det faktiskt är nu.. Det är SÅ lätt att börja ta saker och ting för givet. Det tänker jag inte göra, så jag påminner mig själv lite då och då om allt som hänt och hur tacksam jag ska vara över att det gått så pass bra som det har gjort. Det är INGEN självklarhet!

Av Lisa - 11 juni 2012 15:12

PROMENAD! Jag bara går och går och går. 4km i skog och snår med barnvagn, 5 hundar och två tanter  

Kan man bli annat än svettig?

Nu laddar jag för nästa svettmoment: LÖPTUR med Olivia.. Om hon fortfarande är sugen.. Man känner sig  lite klumpig och osmidig nu för tiden när man ska ut på nånting. Inte bara för att kroppen är lite sladdrigare, man har ju även ett stort "bihang".. Nu syftar jag inte på Denise. Hon är ju rätt liten och smidig, och ganska söt också för den delen.. Men alla hennes tillbehör!! Vi kommer i paket så att säga. haha. Jag, Nisen, vagnen, och bilstolen. Man blir rätt svettig ibland!  Men, extra motion är aldrig fel. Men nån löptur får hon inte följa med på! Nä, då få hon va me morfarn!

Har fått en stor kasse med fina kläder till Denise. Fina rosa flickkläder (för min tjej är en HON, inte en HEN), klänningar, jackor, mössor, byxor osv. Kanoners! Nu har vi en hel del kläder ända upp till strl 68, och jag tror att det kommer dröja länge innan hon vuxit ut den storleken eftersom hon fortfarande kan ha 56.


Sen blir det lite packning, för imorn åker vi hemmåt.. Längtar inte hem så mycket alls, förutom efter Fredrik då, och kanske lite efter min egen säng, och lite andra kläder än dom jag gått omkring i här.. Men jag längtar INTE efter våra tråkiga enstöring-dagar hemma i lägenheten.. 

 

Av Lisa - 11 juni 2012 08:12

.....UTAN SYRGAS!!!! Gissa om jag är glad? Jag bara bestämde mig för att prova att inte sätta på grimman igårkväll.. Senaste nätterna så har mätaren inte larmat en enda gång fastän syrgasen bara varit på 0.03 så jag tyckte det var dax att testa vingarna! Vi har ju kommit så pass långt nu så att på dagarna har jag ALDRIG mätaren på, för jag VET att hon syresätter sig till minst 95% hela tiden. Men när hon sover vill jag gärna ha den för då är hon ju lite lömsk.

Ska ha telefonkontakt med Denises doktor imorgon så då ska jag höra vad hon tycker. Hur länge ska man hålla på så här?? Hur länge nehöver man ha syrgas hemma för att gardera sig? Kan det gå upp och ner utan att jag behöver känna oro?

Det här känns underbart!! Jag törs till och med gå iväg längre stunder utan tuben!

Jag vet ju att det allra värsta som skulle kunna hända är att hon somnar SUPER-djupt och då sjuker hon som lägst ner och pendlar mellan 78-85.. Och det är ju inte livshotande, även om det inte är bra! Nu händer det ju nästan aldrig, men skulle det mot förmodan hända, då jag inte har tuben så är det bara att väcka henne så är problemet löst. Låter lite elakt kanske, men ska jag sätta på henne grimman så väcker jag ju henne i vilket fall som helst, så det är som att välja mellan pest och kolera... typ...

Nä, nu får det vara slutpladdrat! Dax att göra sig i ordning. Lillan har fått en "diskbänks-dusch" efter ett mysigt litet bajskalas! Vi ska ner på Westerlunds och fika med en kompis och en massa barn!! 


TTYS   


Videofy.me ha uppdaterat Iphonappen, så man kan filma med olika filter direkt i appen, så jag var ju tvungen att testa den.. (ni kan ju ignorern min löjliga "gulla-bebis-röst" haha. så vackert att höra sin egen "ljuvliga" stämma på morgonen)


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards