★ 399 gram ★

Alla inlägg den 10 juni 2012

Av Lisa - 10 juni 2012 20:01

Då var det den här jobbiga tiden på kvällen igen då! Denise gråter hysteriskt och är helt otröstlig.. Nån timme nästan varje kväll och man ser att hon har ont i magen. (nu har hon dock somnat)

Första tanken och instinkten är ju att man bär omkring på henne och vaggar henne och slår henne på rumpan.. Men nu har jag upptäckt att det är helt fel av mig. Läste dessutom nånstans att "även om barnet har ont så behöver hon ha det lugnt omkring sig  för att kunna komma till ro".. Så nu gjorde jag på ett annat sätt.

Kändes hemskt att bara lägga ner henne och gå, men jag provade.. Först blev hon inte alls lugnare. Jag gav henne nappen då och då och gungade liggkorgen lite lätt och nu verkar det som att hon har kommit till ro! 

Måste prova att göra såhär varje gång istället för att bli svettig, få panik och gå omkring och studsa och smiska. Fast jag vet ju att hon brukar tycka om lite "smisk på rumpan" men i det här läget så är det nog inte riktigt det hon behöver. Hon behöver hjälp att lugna ner sig! Stackars lillan som måste ha ont i magen!

Vi har varit hos morfar mest hela dagen och kom hem bara för ett par timmar sen.. Som tur är så mådde stumpan bra hela tiden då vi var där, men på vägen hem började koliken..  Snacka om att man känner sig maktlös när hon har ont! Gruvar för den dagen hon börjar krypa och ska ställa sig upp och ramlar och slår sig stup i kvarten.


Ikväll blir det tidigt i säng, som vanligt. Hoppas på att vakna pigg och fräsch imorgon. Har känt mig lite halv febrig nu på kvällen och haft en dundrande huvudvärk.. Men jag skyller på vädret!!

Av Lisa - 10 juni 2012 15:39

Alltså jag dör! Hon blev så söt så jag vill bita henne!!!

Av Lisa - 10 juni 2012 14:13

Spöklikt! Det blev kolsvart och nu haglar det och åskar.. Brr, man blir frusen även fast man är inne! Nisen ligger och sussar på mosters säng med morfar.. Och jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig för.. Vad gjorde man innan hon föddes?? Ha ha

Av Lisa - 10 juni 2012 12:22

Snygga gänget!! Hihi ! Vi har varit och hälsat på, på mina gamla arbetsplatser och visat upp lilla pluttan för Arbets kamraterna och gamlingarna! Nu är vi hos morfarn och ska bli bjudna på lasagne :)

 
Av Lisa - 10 juni 2012 07:38

Åka hem eller inte? Det är dagens stora fråga.. Vi längtar ju såklart efter pappzen i huset, så han kanske får komma och hämta sina tjejor idag.. Eller? Njaaaaa.. Jag har svårt att bestämma mig. Antingen blir det idag, eller så måste jag vänta tills på Tisdag. GUD vad jag längtar tills jag har tagit körkortet! Allt kommer bli så mycket enklare då. Det blir ett projekt att starta när flytten är klar och när jag våga lämna ifrån mig min lilla plutt. Än så länge så är det bara mormor som är så pass insatt i allt runt omkring Denise så att hon törs vara ensam med henne en stund. Men det är nog inte länge kvar tills hon är som en"vanlig" bebis!

Lördagskvällen bestod av en löptur och en kopp te med ett par hårdmackor till.. WHAAAT?? På en Lördag? Jag som brukar svulla godis och annat gött hela helgerna. Det här är andra helgen i rad som jag INTE äter godis. Är det nåt fel på mig? Nä, helt enkelt inte sugen bara. Jag har liksom lagt ner det här med att försöka så hårt på veckorna. Jag tar det bara easy med allt. Mat och träning ska vara något kul. Att äta godis ska vara en njutning. Något man gillar. Inte ett tvång, ett måste och en massa ångest. Gud så mycket lättare allt blir, och ROLIGARE!  Jag NJÖT av min löptur igår,. Jag sprang i västra skogen där jag alltid brukade springa innan vi flyttade och et kändes som om jag flög fram i skogen.. Även fast jag hade fel skor på mig! 

Det är inte lätt att trivas med sig själv och sin kropp. Det har jag aldrig gjort. Och jag har alltid haft stor ångest och problem med mat och godis. Men jag har sluta ta mig själv på så jävla stort allvar och slutat tro att min kropp är jordens mittpunkt, och då har jag hittat glädjen i att träna, äta, må bra och bara vara avslappnad..  Visst kan det gå upp och ner med det här också, precis som med allt annat, och jag kan säkert hamna i nåt slags beroende igen, men just nu känner jag mig ganska balanserad på den fronten! SKÖNT! 


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards