★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 4 juni 2012

Måndag

Av Lisa - 4 juni 2012 08:54

God morgon säger vi här! En liten sovmorgon blev det visst. Klockan åtta vaknade Denise och ville ha lite mat i magen. (ja kockan fyra också då såklart)

Försöker få henne att ligga på mage för hon är så svag i nacken, men hon vill inte riktigt samma sak som jag..  Min lilla tjuriga skrutt unge! Igår var hon syrgasfri mest hela dagen. Till och med då hon sov. Men på kvällen när hon somnade riktigt så behövde hon en liten skvätt.. Nu är hon också utan, så det känns som om vi snart kommer att kunna plocka bort den helt.. Men jag vågar inte hoppas för mycket..

Snart är det dax för vår dagliga promenad. Det gör vi medans pappa åker till naprapaten och får ryggen fixad. Sen tänkte jag försöka mig på ett Body Pump -pass ikväll. Vi får se vad kroppen säger. Har ju haft lite värk och ont både här och där den senaste tiden. Men ibland blir det faktiskt bättre av träning, om man tar det lite försiktigt, och ibland blir det bara värre.. Men man får aldrig reda på svaret om man inte provar!

   

Mamma vs Denise..  vem är vem? hihi

 
 
Bisan

Bisan

4 juni 2012 11:22

men så härligt lika ni var varandra
//kram

http://www.beatrice-minadagarilivet.blogspot.com

 
Ingen bild

Theres

4 juni 2012 12:25

Men så lika ni är:)! Jag blir själv riktigt stolt & mallig när personalen säger att mina enäggstjejer är lika mig. Riktig egoboost på något märkligt sätt. Denise är så charmig att man faktiskt har lust att äta upp henne. När man ser bilder på Denise när hon föddes kan man inte riktigt förstå att de kan bli så stora till slut. Min minsta vägde 758g & väger nu 2 månader senare 1490g:). Ha en bra dag!

Lisa

4 juni 2012 14:19

Ja visst är det fantstiskt!

 
MAMMAN SOM KÄMPAR FÖR LIVET

MAMMAN SOM KÄMPAR FÖR LIVET

4 juni 2012 12:39

Exakt! Haha.. Dom fryser nog ;)

http://overleva.vimedbarn.se

 
Ingen bild

Yvonne Kvant

4 juni 2012 13:38

Ja det var verkligen lika så när som på håret.

 
tove lantz

tove lantz

4 juni 2012 17:51

Så härlig bild på henne i mitten av headern! :D

http://lillalivetimagen.blogg.se

Lisa

4 juni 2012 19:00

Ja, hon gör ofta den där minen! Så söt

 
Ingen bild

Linda, med den vinkande dottern

4 juni 2012 18:43

Ni är ju bara så lika!! Min dotter gillade inte heller att ligga på magen, dock tränade vi nacken på ett annat vis som hon tyckte mycket bättre om. Om man tex sitter i en soffa och har fötterna på soffborden så knäna pekar uppåt, sen lägger man bebisen på mage på sina lår med huvudet uppe på knäna. Fungerade super med vår dotter :)

Lisa

4 juni 2012 19:00

Ja det kan nog funka för oss också! Även att lägga en liten kudde under bröstet så hon liksom "halvsitter" nästan. Då blir hon inte lika arg.

 
Ida

Ida

4 juni 2012 19:59

Åh, va lika ni är! :) Min son är en kopia av far sin. Tur att man alltid vet vem mamman är ;)
Har följt din blogg sen Denise föddes och i början var jag nästan alltid nervös när jag skulle klicka in. Jag höll alltid tummarna för att hon inte skulle ha blivit dålig sen sist jag var inne. Har följt er resa med en skräckblandad förtjusning men är så glad att du delat med dig av eran berättelse! Och jag kommer fortsätta följa er! :) Kram!

http://liitenida.blogg.se

Lisa

4 juni 2012 20:04

roligt att du stannar kvar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards