★ 399 gram ★

Alla inlägg den 4 juni 2012

Av Lisa - 4 juni 2012 19:01

Vet ni vad? Faktiskt så är min Denise den bästa och duktigaste Nisen i hela helaste världen! Idag har vi inte haft syrgasen på över huvud taget. Ändå somnade hon riktigt djupt när vi var ute och promenerade, men hon klarade sig ändå! Ååååå! Så skönt om det fortsätter så här!  

Just nu så är det fortfarande lite bökigt. Har ju med mig tuben överallt eftersom jag aldrig vet när den kan behövas, och mätaren (som jag bara tog på några gånger/dag förut) den sitter på henne HELA TIDEN! Man törs inte riktigt slappna av och släppa blicken från mätaren, och ibland får jag till och med för mig att den visar fel.. För MYCKET! haha.. Men det är ju knappast möjligt. Nä, bara att inse att liten blir stor och lungorna växer och mognar!

Idag kom jag att tänka på en sak.. Jag visste tamejfan ingenting om spädbarn när jag blev mamma.. Jag hann ju inte lära mig nåt innan! Jag hann inte läsa en massa, gå på föräldrautbildning, eller få info från barnmorskan. Min graviditet hade ju precis börjat. Tror att jag hann gå på vanliga MVC två gånger.. Helt sjukt egentligen. Men det kommer ofta situationer under dagarna då jag funderar på hur man ska göra, vad som är normalt osv.. Idag tex så fick jag för mig att Denises bröstvårtor var konstiga.. Fast egentligen så har jag ju aldrig ens reflekterat över hur bröstvårtorna känns på en "vanlig" bebis..  Jag vet inget om spädbarns reaktioner, förväntad utveckling osv osv. Allt jag vet, det har jag lärt mig av mina erfarenheter jag fått så här långt.. Kanske dax att börja läsa lite om barn??


Lite kvällstankar från mig.. En nybliven förvirrad mamma.. Kanske inte så olik alla andra nyblivna mammor?

Who needs extra oxygen??  Har ni sett att mamma till och med tagit steget och tagit bort duoderm plattorna från mina kinder?  

Av Lisa - 4 juni 2012 08:54

God morgon säger vi här! En liten sovmorgon blev det visst. Klockan åtta vaknade Denise och ville ha lite mat i magen. (ja kockan fyra också då såklart)

Försöker få henne att ligga på mage för hon är så svag i nacken, men hon vill inte riktigt samma sak som jag..  Min lilla tjuriga skrutt unge! Igår var hon syrgasfri mest hela dagen. Till och med då hon sov. Men på kvällen när hon somnade riktigt så behövde hon en liten skvätt.. Nu är hon också utan, så det känns som om vi snart kommer att kunna plocka bort den helt.. Men jag vågar inte hoppas för mycket..

Snart är det dax för vår dagliga promenad. Det gör vi medans pappa åker till naprapaten och får ryggen fixad. Sen tänkte jag försöka mig på ett Body Pump -pass ikväll. Vi får se vad kroppen säger. Har ju haft lite värk och ont både här och där den senaste tiden. Men ibland blir det faktiskt bättre av träning, om man tar det lite försiktigt, och ibland blir det bara värre.. Men man får aldrig reda på svaret om man inte provar!

   

Mamma vs Denise..  vem är vem? hihi


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards