★ 399 gram ★

Alla inlägg den 2 juni 2012

Av Lisa - 2 juni 2012 19:09

Lördagens glammiga lyxmiddag hos familjen Decker bestod denna vecka av:

   

Helt seriöst och helt ärligt så känns det lite lyxigt att äta fiskpinnar! Får liksom en skjuts bakåt i tiden och blir som barn på nytt! Haha. Nä, men jag äter ALDRIG fiskpinnar..Mest bara för att jag inte tycker att dom har särskilt mycket näring i sig. Det är mest flottig panering. GOD FLOTTING PANERING! Haha! Mumma var det iaf! 

Jordgubbar till efterrätt och sen bara fortsätta slöa! Vi har slöat mest hela dan idag. Skönt det också ibland.

Fast jag är lite orolig för lilla Nisen.. Hon har ju haft det lite körigt i magen ett par dagar, och nu när jag skulle bada henne så tyckte jag att det såg ut som lite blodspår i blöjan.. Men det är ju så svårt att se och avgöra, så jag väntar och ser hur det ser ut om det kommer nåt mer. Är det nånting konstigt så ringer jag 1177 direkt.. Lillan med lill magen :(  Det är säkert ingen fara alls, men man får väl hålla lite koll iaf..

Av Lisa - 2 juni 2012 13:59

Här ligger vi och myser och drömmer oss bort! Eller snarare "drömmer oss hem" ! Planerar hur fint jag ska göra i det som kommer att bli Denises rum och hur mysigt vi ska ha det! Det bästa med den här flytten, något som annars brukar vara ett stort problem.. Det är ju att jag inte behöver ta med mig en enda pryl som jag inte vill ha! Det som inte passar det lämnar jag här, och det jag/vi inte vill ha kvar, det kan slängas senare. För nu kommer vi att ha två bostäder! Jag hoppas innerligt att vår ekmöbel ryms i köket, men jag misstänker att bordet är för stort... Så det kanske blir så att jag måste köpa en köksmöbel. (inte gråter jag för det inte hihi) Då blir det en tripp till EM-möbler här i Övik och spendera skatteåterbäringen!

Förstår ni hur mycket jag längtar? Självklart kommer det inte bli guld och gröna skogar men allt kommer bli så mycket lättare när jag har familjen i närheten. Jag kommer ha ett stenkast till brorsan, ett stenkast till pappzen och kanske tre stenkast till mammzen. Jag har en Ica-affär 50 meter från huset och statoil-mack tvärs över gatan..Ett par hundra meter till mitt gamla jobb (som jag hoppas kunna komma tillbaka till och jobba lite extra) och där finns även ett dagis. Jag kommer ha en lekpark precis utanför dörren och jag kommer att slippa bära tungt uppför en lång trappa till lägenheten. Jag kommer ha en diskmaskin, (och tvättmaskin.. men det har vi här också så det är jag redan van vid) och en ganska stor balkong.. 

Nä, nu ska jag försöka vara här och nu, men jag kan erkänna att jag redan rafsat ihop en flyttkartong med grejjer.  

Denise..lilla Denise. Hon bara fiser och skiter heeeeela tiden. Hon har varit lite grinig och gnällig ett par dagar också, så jag antar att hon har ont i magen.. Hon har en del sura uppstötningar också lilla stackarn. Vet inte vad det kan vara, för allt är ju som förut med mat och sånt.. Men men.. Alla har vi våra dagar.


Märks det att jag är på skrivar humör idag? Har hur mycket som helst i skallen just nu och skulle kunna skriva flera sidor med ordbajs. Men nu ska jag ge mig!  

 

Av Lisa - 2 juni 2012 11:03

Ja, så här gick det på gymmet ungefär! Motivation, energi och humör låg ungefär på samma nivå.. Min kropp är inte riktigt i form.. Den är trött och den värker, men likt förbannat så var jag ju tvungen att testa gränserna.. Dumma SLE!! Eller är det bara sömnbrist och "tillfällig värk"? Jag kan inte annat än bli deppig.. Jaja. Alla dagar är inte så här, men idag var ite en bra dag att gå till gymmet helt enkelt.. Dessutom så är jag i en sån period då maten ramlar ur magen på mig om jag böjer mig fram! Ja, du läste rätt!! När jag var ung så hade jag ätstörningar. Bulimi närmare bestämt.. I ca 5 år kanske, så spydde jag många gånger varje dag, och det har satt sina spår. Jag har VÄLDIGT lätt för att kräkas! Som sagt, när jag böjer mig framåt så rinner det ut! Inte alltid, men det kommer och går. Ni kan ju föreställa er vilken halsbränna man får!!! Jaja, too much information.

Nu vill jag hitta min energi och motivation igen!!  

Av Lisa - 2 juni 2012 06:55

Gooood Morning! Jag tror jag ger upp för snabbt.. Varje morgon efter maten så är Denise klarvaken och vill inte alls sova. Så jag ger upp efter en stund och går ut i vardagsrummet och lägger henne på soffan i babygymmet.. Går in i köket och kokar lite kaffe, och när jag kommer tillbaka så sover hon sött på soffan. Haha.. Så nu sitter jag här ENSAM vaken med kaffet i högsta hugg.. Jaja..Så kan det vara. Kan även skryta med att jag bytte 9 bajsblöjor igår. Det måste vara något slags rekord?!

Idag är det cruising i sollefteå! Ååå! Önskar att jag var 15-16 år igen. Jag hade alltid SKITKUL på cruisingen då! Dom små minnena jag har säger mig det iaf.. Hade ju (som många andra tonåringar) lite lätt att få i mig en aning mycket sprit så fort man var ute.. Kanske finns en anledning till att man inte få köpa sprit i den åldern?? haha 

Hur som helst så är det mysigt att stå och kolla på alla bilar, lyssna på musik, träffa människor man känner i alla möjliga olika åldrar och bara ta det lugnt!  Förra året var vi där en sväng med några arbetskamrater till Fredrik. Jag var gravid och mådde mest illa och var sur.. Inte en superlyckad kväll.. Får väl se vad vi tar oss till ikväll.. Rätt som det är så tar vi en liten tur till Solle.. U never know!

Gissa vad jag ska göra idag??  TRÄNA!! Jag ska gå till gymmet! Nog för att jag har dunderont i nacken just nu, men det kan ju gå över om man gör rätt övningar på rätt sätt.. Måste ju prova. Vi bestämde oss igår för att "låta varann" träna idag.. Synd att vi inte tränar på samma gym, då hade vi kunnat ta med oss Nisen och köra varannat set och ha henne i barn-rummet.. Jaja, man kan inte få allt här i livet!

Av Lisa - 2 juni 2012 00:01


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards