★ 399 gram ★

Alla inlägg den 26 maj 2012

Av Lisa - 26 maj 2012 20:04

Oh, vilken dag! Jag är helt slut! Varför blir man trött av att vara utomhus?


Först var vi i Långsele och kikade lite på campingen och det årliga flottarrännet, som jag nog inte sett på femton år. Sen åkte vi vidare till mammzens stuga, och där har vi varit hela dagen. Ätit, surrat, suttit i solen.. Klippt gräs och bara myst. Denise har haft en sovardag idag, så idag har syrgasen varit på hela dagen. Det är bara jobbigt att hålla på å plocka av och på hela tiden när man är ute på vift. Så idag fick den vara på!


Nu ska jag slänga mig på rygg och sträcka ut mina ömma ben, värkande fötter och vila min onda rygg. // Lisa 80 år

Av Lisa - 26 maj 2012 16:20

Jag klagar inte på dem här dagen!! Mys på hög nivå

 
Av Lisa - 26 maj 2012 07:42

 

Idag ska vi på invigningen på Långsele Camping. Sen blir det surströmming och mys i stugan (fast jag får nog grilla korv för jag äter int e surfisk)


Hade en trevlig kväll igår och drack ett par drinkar på uteservering.. Men jag har blivit tant, så jag blev trött efter tre drinkar och gick hem!  Mormor virke!  


Denise är fortfarande syrgasfri, när hon är vaken! Så fort hon somnar så sätter jag på den, för hon andas såååå ytligt när hon sover. Så pass ytligt så att rörelselarmet jag har på henne brukar falsklarma, för den tycker att rörelserna är för svaga..

Jag ringde till barnavdelningen idag och frågade om det är okej att göra som jag gör nu. Jag tycker ju att det känns okej när hon ligger runt 90% i saturation.. Men när jag testade mätaren på min lilla kusin som är ca tre månader, så hamnade ju hon på 100% på en gång.. så då blev jag lite osäker.

Men dom säger att man kan aldrig förvänta sig att Denise någonsin ska komma upp på 100% eftersom hennes lungor inte är friska. Så 90-95% är jätte bra!!

Jag njuter varje gång jag kan lyfta upp henne ur vagnen utan att sitta fast i en slang! Men såklart så är det lite bökigt ändå när man måste hålla lite extra koll och poxa ofta.. och när hon väl somnar så måste man dit och störa henne och tejpa fast grimman i ansiktet. Men.. DET ÄR EN BAGGIS!!!!


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards