★ 399 gram ★

Alla inlägg den 23 maj 2012

Av Lisa - 23 maj 2012 13:51

 

Min fina fina fina!! Tänk när hon får se ut så här varje dag! Utan tejp och utan slangar!


På tal om syrgas.. Fick precis alldeles nyss första syrgas-leveransen. Fyra små smidiga tuber, och snart kommer en kille från medicin-tekniska med en väska som man kan ha tuben i. Antingen på axeln eller på hjul! Kolla skillnaden då!

Blir nog aningens smidigare med dom här småttingarna!   Men nu hoppas vi såklart att vi inte ska behöva dom så länge...

Av Lisa - 23 maj 2012 10:08

Let's go på promenad!!!

 
Av Lisa - 23 maj 2012 08:36

Vaknade av larmet inatt! 99% i saturation på 0.08 ml syrgas. Så det var bara att sänka.. Just nu är hon syrgasfri en stund. Dom har ju sagt att om hon ligger över 90% på 0.02 så kan man stänga av. Så nu testar vi.. 93% just nu!! Tänk vilken känsla när man får plocka bort den på heltid!!! Fast det lär nog bli jobbigt från början och jag kommer nog hålla STENKOLL på saturationen och poxa hundra gånger om dagen!


Jag trodde det skulle bli sol idag! Jaja, den kanske kommer. Blir väl en prommis sen.. Enda problemet är att dom ska komma och leverera syrgas idag, men jag vet inte när, och går jag ut så kommer dom GARANTERAT precis då!


Nä, dax att sätta fart. Vad menar jag med det??? haha. Jag måste sminka mig!! Igår gick jag osminkad hela dagen och såg ut som ett ras! Tog på mig solbrillorna så fort jag gick ut, men idag ska jag försöka se ut så jag slipper skämmas iaf.. hehe


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards