★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 22 maj 2012

nörden

Av Lisa - 22 maj 2012 12:05

5.5 km prommis avklarad.. Eller tjah.. Nu ska vi inte överdriva här 5.37km för att vara exakt.. hihi. Och idag somnade Denise innan vi ens kom utanför dörren. Skönt för henne, skönt för mig. Var även in på apoteket och kollade om hennes mat hade kommit. Jag var beredd på att punga ut med en rejäl slant, men det visar sig att man bara behöver betala 120kr per uttag.. Och då är det EN MASSA mat som garanterat egentligen är mycket mycket dyrare än en vanlig välling. Jag klagar inte. Kanske är billigare att ha specialmat än att köpa Baby Semp på Ica? Förmodligen!

Just nu lyssnar jag på: "Det ska bli ett sant nöje att döda dig" av Magdalena Graaf. Jävligt bra bok måste jag säga. Sen vet man ju att allt det här verkligen har hänt och det ger mig hårresningar! Men, där har ni ett litet boktips från mig. Sen tänkte jag forsätta med Läckbergs böcker. Har ju bara hunnit med "Isprinsessan" och "Predikanten", sen fastnade jag ju i "Hammarbyserien" av Carin Gerhardsen. Tänk att jag skulle bli en sån boknörd!  Men hade det inte varit ljudböcker så hade jag ALDRIG ALDRIG ALDRIIIIIG läst dom! Har ni sett hur tjocka Camilla Läckbergs böcker är?? Bläää! Jag får huvudvärk bara jag ser dom! Tur att det finns ljudböcker för sånna som jag!!

BVC sköterskan ringde imorse och sa att hon blivit förkyld, så då tyckte vi att hon får komma en annan dag.. Så vi tar hembesöket nästa vecka istället! Nä, nu ska jag dricka kaffe, vila en stund kanske.. Bara vara.. hmm.. Det som är så svårt!! Längtar tills på Torsdag! Då sticker vi till Sollefteå!

lill skruttan! Dom där kläderna är urvuxna för läääängesen!        

 
 
Ingen bild

Emma

22 maj 2012 19:45

Hur lång och tung är denise nu? Och vilken klädstorlek har hon?

Lisa

23 maj 2012 08:18

För två veckor sedan så var hon 50cm.. Och vid senaste vägningen för 5 dagar sedan så väde hon 4020gram. Hon har fortfarande 50/56

 
Elin

Elin

22 maj 2012 20:24

Ja kan man inte läsa böckerna så är ljudböcker bra :) för man måste ju även då få njuta av böckernas värld. Jag läser även "pappersböcker" har alltid tyckt om att läsa. Men när jag blev sjukskriven så kunde jag inte koncentrera mig på det, då blev det ljudböcker :)även om jag i början inte kunde koncentrera mig på det heller men tillslut blev det en lisa för själen att få lyssna :)

http://livtaget.blogspot.com

 
Ingen bild

Linn

23 maj 2012 08:52

Vilken mat är det ni har till Denise? Vi har pregestimil till våran lilla, får 12 burkar per uttag och kostar 120 kr! :) tror burkarna kostar ca 250 kr st.. Helt sjukt..

Lisa

23 maj 2012 09:12

ja, det är tokbilligt. Vi har också pregistimil, blandat med lite Infatrini.
Jag tycker pregistimil luktar så satans illa bara. haha

 
Ingen bild

Linn

23 maj 2012 20:36

Ja pregestimilen luktar inte mumsigt. Jag har vant mig och känner det inte men har vänner som inte klarar av lukten alls.. Luktar ännu värre när de spyr och min spyr jämt :P

 
Viktoria sexbarnsmamma

Viktoria sexbarnsmamma

29 maj 2012 10:21

Vårt yngsta barn måste ha mjölkfri ersättning och vi räknade ut att om det inte hade varit subventionerat så hade det kostat runt 2500:- i månaden :-/

http://viktoriam4underbara.blogg.se

Lisa

29 maj 2012 11:31

ojojoj. tur man får rabatt då

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards