★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 21 maj 2012

Lilla varelse

Av Lisa - 21 maj 2012 18:11

 

Tänk att en sån liten varelse kan bringa fram så stora känslor.  Att en så liten människa kan förändra så mycket, få så många människor engagerade och frambringa så många tårar och skratt.


Världens bästa unge! Som ALDRIG vill sova! haha.  Den här damen har varit vaken hela dagen idag. Ända till NU. Herre gud, hur orkar hon? Ska inte bebisar sova ibland? Jaja, det är bara att hoppas att hon sover inatt nu då. För imorgon får vi hembesök av BVC. Bättre sent än aldrig kan man väl säga.. Dom brukar väl dyka upp sådär strax efter att man blivit mamma och kommit hem från BB..  Här blev det lite annat minsann, och det kändes väldigt skumt när hon började fråga i telefonen om det funkar bra med maten och på nätterna och så..  Det känns ju som att vi varit hemma JÄTTELÄNGE och fått rutin på det där för läääängesen. Men så är det ju faktiskt inte riktigt om jag tänker efter.. Men trots allt, en annorlunda sits. Jag är ju inte "nybliven mamma" på så sätt som man "borde" vara när man blir inskriven på BVC.. jaja. Kul med hembesök iaf. Skönt att slippa gå iväg för en gångs skull!

 
 
Ingen bild

Madde i Gällivare

21 maj 2012 21:42

Hej, min dotter är 1år och 6 månader(mitt första barn) och BVC har ännu inte vart på hembesök hos oss :S dom kommer nog inte göra något heller men när vi kom hem från BB så satt jag nästan och väntade på att dom skulle ringa och säga när dom skulle komma men det hände aldrig

Lisa

22 maj 2012 01:08

Det var konstigt :/ Att du inte sa till !! Det ät väl rutin att dom
Ska göra hrmbesök??

 
Anna

Anna

21 maj 2012 21:48

Visst är det fantastiskt skönt att vara hemma?
Jag är så imponerad av lilla lilla Denise som inte är så liten längre. Men när jag började följa bloggen var hon en pytte.
Bvc ja, blir många märkliga frågor från deras håll. I alla fall tills de upptäcker att vi redan är experter på vårt barn.

Och så måste jag få fråga; Bildkollaget ovan, är det din bloggportal som möjliggör det eller har du nåt händigt program? Jag letar mig blå efter nåt smidigt sätt att lägga ihop bilder sådär... :(

http://www.wockatzmirakel.blogspot.com

Lisa

22 maj 2012 01:06

Det är picasa 3 jag använder! Hur enkelt som helst

 
Ingen bild

Yvonne Kvant

22 maj 2012 09:42

BVC har som rutin att komma hem på besök men om man går dit tidigt så har dom ju sett barnet och då skippar dom besöket. Många går ju dit redan första veckan dom är hemma. BVC gör ju hembesök för att man ska slippa gå ut så tidigt, man är kanske snittad eller orken tryter på annat vis. Hoppas att du får många mysstunder av lillfisen. Kram

Lisa

22 maj 2012 11:21

ja, men dom kunde ju inte gärna göra hembesöket på barn 4.. hihi.

 
Ingen bild

Ronja

22 maj 2012 22:25

Underbara bilder! Inget snack om att den ungen hänger med på vad som händer runtomkring... Gulle!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards