★ 399 gram ★

Alla inlägg den 19 maj 2012

Av Lisa - 19 maj 2012 13:35

Här har vi en febrig liten tjej som helst bara vill bli lämnad ifred! "Ta inte i mig mamma"!


Har haft en vaken natt med en gnällig tjej. Gav henne en alvedon vid tre inatt och då somnade hon, och efter två timmar så vaknade hon och var hur pigg som helst. Så där terrorist-pigg. Kunde ju liksom inte somna om och låta henne ligga där helt klarvaken alldeles ensam, så jag tog upp henne till sängen och såg och pratade och busade i nån timme..

Fredrik fick ta henne på morgonkvisten så jag fick sova lite.. Och jag sov ända till halv tolv! Sååå skönt! Nu har han åkt iväg till Sollefteå för att hämta hit våra vänner som ska hälsa på tills imorgon! Det ska bli så trevligt! Jag och Andreea har inte umgåtts nånting alls sen i somras nån gång, så vi har verkligen saknat varann! 


Hoppas bara att Denise inte blir sämre.. Hon är ju lite snorig också.. Det var hon inte igår. Jag vet att man kan få feber av vaccinet, men snor?? Nä..  Vi får hålla lite koll helt enkelt. Dock inte det lättaste när saturationsmätaren inte funkar som den ska. Igår provade jag att sätta den på hennes finger, så som man gör på oss vuxna.. Lyckades få kontakt i några sekunder och då steg saturationen till 98%... Sen rörde hon sig liiite liiite och då sjönk den till 82%..  Hur fasen ska jag nånsin kunna veta vad som stämmer och vad som inte stämmer? Tänk om hon VERKLIGEN blir sjuk och kräver mer syrgas, ja då kommer jag att tro att det är mätaren som jävlas. Känns inte alls bra det där, så just nu ligger hon med alldeles för mycket syrgas (det vet jag) bara för att jag är så rädd att hennes kropp ska ta skada ifall hon ligger länge med för lite..   Synd att apparaterna är så svinigt dyra, annars hade jag lätt köpt en egen, men då får man betalt mååånga tusenlappar tyvärr.


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards