★ 399 gram ★

Alla inlägg den 18 maj 2012

Av Lisa - 18 maj 2012 20:26

En litten fredagstitt kanske?

Av Lisa - 18 maj 2012 19:39

Det är fredag va? Då får man dricka vin och äta choklad! Det är precis vad jag gör just nu!! Är såååå trött och det känns som att jag uträttat nåt stordåd idag haha.


Idag har jag shoppat lite. Första gången som jag faktiskt gått in i en provhytt och lämnat vagnen utanför.. Dom andra få gångerna jag köpt något sedan Denise föddes så har jag inte ens provat först. Köpte iaf ett par beiga shorts och ett par leggings att ha under.. Kom ju på det häromdagen att det är så man får göra nu när det knappt finns tunikor att köpa längre, och det börjar vara ute med leggings, så får man ha leggings och shorts istället.. hehe. Vad ska man annars ta på sig? Några av min grymt obekväma stuprörsjeans?? ALDRIG? Eller dom där sjukt obekväma och svindyra Lee-Jeansen som jag köpte och använde en gång för dom skaver överallt..?? Nä, bekvämt ska de va, annars får de va!! Såå  är det nån som vill köpa jeans så vet ni var de finns ett lager  

Denise är trött! Hon sover hårt, pulsen är låg och jag fick höja syrgasen lite. Måste intala mig själv att det inte är så konstigt. Hon har ju fått sina vaccinationer idag.. Men jag kan såklart inte låta bli att hålla ett extra öga på henne och ha extra många katastroftankar om alla bakslag som vi kan drabbas av, bara för att vi har blivit utskrivna från sjukan.

Jag önskar av hela mitt   att Denise slipper en massa allvarliga problem! Jag vet ju såklart att risken är stor för prematurbarn att drabbas av olika komplikationer, men jag kan inte låta bli att tycka att Denise redan har fått sin beskärda del av sjukdom, sveda och värk, och hon har visat att hon har kämparglöd och livsvilja mer än en gång. Hon förtjänar allt gott! (det gör ju såklart ALLA barn, men just nu har jag bara min lilla stjärna närmast hjärtat)  

Av Lisa - 18 maj 2012 13:02

Så här kan det se ut! haha. Denise var så lugn och gosig så jag tänkte passa på att knäppa ett par bilder.. Ser ni utvecklingen av hennes humör i serien? hihi, Men på sista bilden är hon nöjd igen där under flarran! I promise!


Men nu är vi äntligen utskrivna! Efter sex månader och 4 dagar. (6 månader och 6 dagar om man ska räkna från den dagen JAG blev inskriven) Känns riktigt bra! Det firade vi med ett par vaccinationer på barn mottagningen innan vi gick hem.. Så nu har jag en liten gnällis här, men ömma lår!


Såg en barnvagn inne på avdelningen när jag gick omkring där, och dom hade så fina namn-grejjer på korgarna så jag var bara tvungen att fråga var dom fått tag på dom! Så nu har jag också beställt!  

En SÅN HÄR      "bokstavsmobil"  Får väl se om den får plats. Denise har ju ett långt namn och en liten vagn, men det blir nog bra. Sen kan man hänga den på väggen i hennes rum när man inte använder liggvagnen längre!


Idag är en bra dag!! Allt känns så mycket bättre när jag fick tid och lust att storstäda igår! Jag mår verkligen skit när jag har kaos omkring mig. Var man än vänder sig så ligger det något som inte ska va där och när man ska ha nåt speciellt så vet man inte var det är... Högar med flera veckors post i köket.. osv osv. Men nu är ordningen återställd här hemma och då funkar min hjärna liiiiite bättre!


bara det slutar regna så ska vi ta oss en sväng ner på stan. Har en del ärenden att uträtta. Imorgon får vi besök, och jag är i valet och kvalet om jag ska baka så vi har nån god efterrätt.. Men jag vet inte om jag har tid. Det beror på min lilla stjärna! Men jag ska köpa philadelphiaost iaf, så jag har hemma. Så kan ni kanske gissa vad jag hade tänkt baka?

Av Lisa - 18 maj 2012 09:06

ser ni vad jag ser busig ut idag?? Har redan hunnit bjussa mamma på ett gäng ned varma leenden när hon höll på att spexa framför mig! Nu blir det sjukhuset igen. Tror ni vi blir utskrivna idag då??

 

11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards