★ 399 gram ★

Alla inlägg den 16 maj 2012

Av Lisa - 16 maj 2012 22:56

Nu kan man tjäna pengar på bloggen genom att skriva sponsrade inlägg från Bloggerfy, riktigt bra! Tycker dom är värda en liten "like" på Facebook, vad tycker ni?

Av Lisa - 16 maj 2012 22:32

Lägger benen i högläge en stund och väntar på att lillan ska vakna och vara hungrig innan vi hoppar i säng hela familjen.

Har precis hängt tvätt, städat, spritat, kokat nappar osv osv osv. Man får passa på när hon sover om man ska ha en chans! Men jag har lyckats sova en liten stund idag jag också. Skönt, även om det bara var en kvart.

Fredrik kom hem från jobbet med en påse idag... En påse full med chips och choklad, så jag kan inte skryta med att jag har varit nån hälso-guru idag haha. Men men.. De va gött iaf   


Sov gott mina vänner!

Av Lisa - 16 maj 2012 15:31

Äntligen hemma! Trodde jag skulle svimma av hunger där ett tag då jag kom på att jag inte ens ätit frukost idag. Herre gud, vad är det för fel på mig?

Vi fick inte träffa doktorn idag, så vi får ta det på Fredag istället.. Det gick heller inte att ordna med leverans av syrgastuber denna vecka. Så nästa Onsdag får vi vår första leverans. 2 liters tuber blir det. Får väl se om dom är nå mycket mindre än dom här tre liters tuberna vi släpar på nu. 

Har även fått beställa hem en inhalations-manick, mask och hennes special-mat. Det är mycket som ska ordnas och det känns som att det ploppar upp nya saker hela tiden.

Känner mig lite orolig för lillan faktiskt. Hostan hon har blir bara värre och värre och nu tycker jag att hon börjar låta lite rosslig också. Så nu vågar jag inte ta av henne mätaren över huvud taget när hon är så.. Hon får nog säsongens sista vaccination mot RS på Fredag och en del andra vaccinationer också.


Måtte hon inte bli sjuk nu mitt lilla   Hon behöver lugn och ro och vara pigg och kry så hon kan växa!!  Idag låg vikten på 4 kg (igen)  

Älskar den här bilden!!!!  


Av Lisa - 16 maj 2012 13:51

Nu ska vi snart träffa dietisten.. Doktorn vi skulle träffa blev upptagen, så vi får se om han har tid senare.. Annars får vi ta det en annan dag.. Det är nog inte meningen att vi ska bli utskrivna.. Hmmmm

Av Lisa - 16 maj 2012 10:56

Ja, den här natten hade jag gärna skippat! Saturationsmätaren har bråkat (som vanligt) och det tog slut på batteri i den 2 gånger (?) till slut fickjag lov att sätta på henne Snuza Halo larmet på blöjan istället, bara så att jag visste att hon andades. Men jag känner mig inte trygg med att inte ha koll på saturationen så jag kunde inte slappna av.. Upp och leta batterier. Tömde x-box dosan och en massa andra grejjer och lyuckades skrapa ihop 4 batterier.. När jag väl slog på mätaren så låg Denise väldigt lågt i saturation.. Jag höjde syrgasen, men inget hände. Till slut hade jag höjt till 0,5. Så mycket har hon aldrig haft i sitt liv. Men ingenting hände. Klockan var då fem, och jag bestämde mig för att vi måste upp till sjukhuset. Skyndade mig att packa ner Denise i vagnen och halvsprang upp till sjukan där jag såklart möttes av låsta dörrar.. Fick gena genom akuten och kom upp på avdelningen där vi snabbt kunde konstatera att syrgastuben va tom! Fick en ny tub och testade en annan saturationsmätare.. Hon ligger fortfarande inte så bra som hon ska göra och kräver ganska mycket mer syrgas än hon brukar.

Vi får se vad doktorn säger. Ska upp igen klockan ett...  suck...  Jag är trött!


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards