★ 399 gram ★

Alla inlägg den 13 maj 2012

Av Lisa - 13 maj 2012 22:20

Ja, jag drabbades av en plötslig och total frustration idag. Eller plötslig var den ju inte egentligen. Jag har gått omkring och varit riktigt jävla sur hela dan idag. Sur, irriterad och nästan lite förbannad. På??? ALLT!!!! Har velat sparka och slå på döda ting, kasta saker omkring mig och krossa glas.. Självklart så märks det ju utåt hur jag mår, för jag har väl aldrig varit känd för att kunna dölja när jag är på dåligt humör.. Och det slutade ju såklart med att jag bröt ihop ikväll istället.. Kände mig som världens hemskaste människa som har gått omkring och varit sådär sur hela dan. Stackars Fredrik och stackars Denise.. Hon behöver inte en surpuppa till mamma!! Men nu känns det bättre när jag fått ur mig lite av det iaf. 

Vissa dagar (idag tex) så blir jag så FRUKTANSVÄRT frustrerad över att Denise sitter fast i slangar.. Var jag än vänder mig och var jag än ska lyfta henne så tar det stopp någonstans och man måste trassla med kablar och slangar. Saturationsmätaren piper och piper och jag har varit nära att slänga ut den genom fönstret flera gånger idag..

En syrgasgrimma är ju INGENTING mot för hur det har sett ut förut!! Men.. då låg hon på sin plats på sjukhuset med alla slangar och apparater.. Nu ska man försöka leva ett normalt liv uppkopplad till tuber och manicker.. Då blir det en helt annan sak..


Imorgon blir Denise 6 månader   

Av Lisa - 13 maj 2012 18:17

Nuuuu är mamma slut! Har haft en helt okej dag, även fast mitt humör varit allt annat än strålande. Vi tog en sväng på stan och jag försökte hitta ett par brallor.. Men.. Jag kom hem med ett par nya skor och två tröjor, men det bästa av allt var väl att jag inte behövde plocka fram plånboken en enda gång  

Nu har jag just varit ute på en joggingtur och jag höll på att frysa ihjäl!!!! HUVVA vad det blåser ute!


Nu blir det film och mys resten av kvällen och imorgon ska vi upp på sjukhuset igen för vägning, provtagning och träffa farbror doktorn igen. 


Förresten.. Idag när vi var på stan så sa Fredrik: När ska du klippa dig då? Ska du klippa dig kort igen??  Jäkla karlslok! Nu har han sått ett litet frö i min skalle som bara växer och växer och jag kan inte sluta tänka på vad jag ska ha för frisyr... hmm.. Ja, vi får se... Nånting måste göras, och det är SNART!

Av Lisa - 13 maj 2012 10:20

Jag har kaos i mitt huvud! Det är så svårt att förklara, men det är såååå mycket som blir upp och nervänt i livet av att leva i kappsäck i sex månader. Att man mått dåligt och varit med om en hel del sorgligheter, det är en sak. Men  hela livet blir ju kaos av det här. Jag får till och med kaos i hjärnan när jag går in i garderoben och ska försöka ta på mig kläder. Vad har jag för kläder?? Vad har jag för stil? VEM ÄR JAG??? Jag vet inte var nånting finns här hemma, jag vet knappt vad jag äger längre. Det har liksom inte funnits tankar på kläder, smycken, prylar och annat på ett bra tag. Jag har BARA tänkt på Denise och hennes hälsa.. Nä, jag förstår om ni inte fattar vad jag menar, det låter lite konstigt men allt är ett enda virr varr och jag känner mig som om jag vore 10 år och inte vet något om livet...

Skönt att vi tog oss en liten spontanresa igår! Denise fick komma till Sollefteå för första gången och jag fick träffa min familj och några av mina vänner. Kändes riktigt bra, även fast jag hade ont i magen hela dagen och vi var lite stressade för att hinna träffa alla vi ville träffa.


Denise har fått legat i sin egen säng inatt. Jag måste försöka lägga henne där om jag ska få någon sömn själv. När hon ligger bredvid mig så vaknar jag så fort hon knorrar lite. Och hon knorrar HELA TIDEN! Prematur knorr, som det kallas! Men när hon ligger i sin säng så störs jag inte lika mkt av det märkte jag inatt. Skriker hon så vaknar jag ju direkt, men det är ju skönt om jag kan ignorera knorrandet som oftast inte betyder nånting alls.. Jaja. Är inte helt utvilad, men jag överlever nog dagen iaf! Nu ska vi snart bege oss ut en sväng. Ska fixa iordning lilla Nisen och sen blir det en sväng med vagnen ner på stan, i SOLEN!


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards