★ 399 gram ★

Alla inlägg den 11 maj 2012

Av Lisa - 11 maj 2012 18:52

Så var man i hemmets trygga vrå, efter en dag som varit både stressig, svettig, frustrerande och bra.. Allt i ett. Skönt att få åka, skönt att få lämna Umeå imorse. Det kändes som att vi blev fria på nåt vis och konstigt nog så kändes det bättre den här gången än förra gången vi blev skickade till övik. Kanske för att jag då visste att vi skulle tillbaka efter ett tag, eller kanske för att Denise var så liten och skör.. Kanske en blandning av båda.

Vi blev iaf inskrivna på Barn 21 här i övik igen. Doktorn gjorde en liten undersökning och skickade hem oss på permis över helgen. Har ordinerade lite prover tills på Måndag så vi fortsätter på det viset ett tag till som det verkar. Men det gör mig ingenting faktiskt. Känns ganska tryggt att veta att hon hålls under uppsikt ett tag efter operationen innan vi börjar gå på BVC som vanliga familjer gör med sina barn.

Denise har haft en skrik-dag idag så ni kan ju föreställa er mitt sinnestillstånd inne på Ica Kvantum bland alla människor.. Försöka hitta på en möjlig middag, hitta varor och samtidigt trösta en hysterisk bebis ör inte riktigt min starka sida. Men vi överlevde och nu jäser vi efter en god middag! Fredrik fixade Fläskfile, Potatisgratäng och nån god tomatsås.. Ett glas vin till mig, en öl till han och sen somnade jag en stund med Denise på golvet.

Nu blir det film och godis och jag tänker inte gå utanför dörren mer idag! Och kanske inte imorgon heller. Home Sweet home.. (fast det luktade jävligt surt här hemma när jag steg innanför dörren.. gamla sopor och en smutsig disktrasa kan lukta jäääävligt illa)

Av Lisa - 11 maj 2012 10:58

Lägesrapport: i vår röda racer Peugeot på E4:an mot Örnsköldsvik

 

11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards