★ 399 gram ★

Alla inlägg den 7 maj 2012

Av Lisa - 7 maj 2012 18:55

Så var ännu en dag till ända.. Om några timmar iaf. Jag har varit ute på promenad med plutten och även haft en trevlig pratsund med Charlotte 

Var in på Ica och handlade lite så jag har nån frukost imorgon.. Köpte med mig lite mörk choklad också. Kan va gott att ta en bit till kaffet lite då och då.. Men.. Den är redan slut! haha. Som alltid! Lyckades dessutom glömma en påse tuggummin som jag köpte. TYPISKT!! Jag skyller på Denise, det var hon som skrek så jag tappade fokus!


Nu är vi nere på 0,02 på syrgasgrimman igen! Känns bra! Hon låg till och med utan grimma en stund, men jag tyckte det var lika bra att sätta på den igen då hon höll på att somna så man slipper störa henne i onödan sen.. Man brukar ofta behöva höja ett snäpp desto djupare hon sover, men än har jag inte behövt höja. Just nu ligger hon på 97% (saturation)  Låt det fortsätta så här nu så kanske hon snart är syrgasfri! Det vore så himla himla skönt!!!

Var är hullet???  



Av Lisa - 7 maj 2012 13:36

Idag längtar jag! Efter att få gå mina morgonpromenader broarna runt i Sollefteå. Jag längtar efter att ta ett glas vin på balkongen med Andreea , längtar efter att baka med Olivia och jag längtar efter att få träffa min nya lilla kusin som kommer att bli Denises lekkompis i många år framöver hoppas jag!

Jag längtar efter PAPPA och Anna-Karin, och jag saknar Mamma och lillebror! Längtar efter att få visa upp lilla "Fia" för Farbror och jag längtar efter att bara få gå nerför gågatan med min röda barnvagn och möta människor som jag känner igen, prata med gamla bekanta och sedan komma hem och laga en god middag och sedan sova sött i MIN EGEN säng i min nya lägenhet..  Känns så långt borta med allt detta. Men det är bara att bita ihop och hålla ut! Det är solen som gör mig på det här humöret!

Av Lisa - 7 maj 2012 09:11

Alltså det här med Twitter... Förklara för mig! Vad är grejjen? Jaja, jag har iaf Twitter och där heter jag @LisaDex, men jag vet inte vad man ska göra, vem man ska följa osv.. Men man vill ju vara hipp, så man måste ju ha en. hahaha!

Lillan har haft en bra natt! Bästa natten på ett bra tag enligt natt personalen. Skönt att höra. CRP hade sjunkit till 8 (igår var det 14) så det är inget att oroa sig för.. Just nu sover hon medans jag sondmatar. Att hon sover, betyder ju att hon inte har ont, så då blir mamma glad!


Har bestämt mig för att ta det lite lugnt med löpnngen ett tag.. Smärtan i rygg/nacke/axlar blir bara värre och värre och igår hade jag så ont så att jag inte kunde ta ett djupt andetag.. Kan inte låta bli att fundera på om det blir värre och värre av att jag springer?? Kan vara värt att prova och se om det blir bättre av en lugn period. Har ju sprungit nästan varje dag sen jag kom hit och ärligt talat så är min kropp inte riktigt van vid det...

Nä, det får bli prommis idag istället. Med barnvagn och bebis. Idag ska jag sno mitt barn! Hon kan behöva lite luft hon också!

Måste nog ringa F-kassan idag också.. Har inte fått pengar sen i mitten på Mars.. VARJE gång jag vill ha min tillfälliga föräldrapenning så MÅSTE jag ringa och trycka på dom. Ska det vara så?? 


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards