★ 399 gram ★

Alla inlägg den 5 maj 2012

Av Lisa - 5 maj 2012 22:19

Idag har jag gått osminkad, okammad och i pyamasbyxor hela dagen! Ibland får man ha sånna dagar. Har varit och är såååå grymt trött så jag skulle kunna sova en evighet, men bara därför så lär jag väl ligga sömnlös inatt då.

Nu när Denise inte har nåt dropp längre och mår så pass bra som hon gör så sa dom att det är helt okej att vi har henne inne hos oss även nattetid.. Men.. jag känner att så länge det finns möjlighet till avlastning och "barnvakt" på natten så tar jag gärna chansen att få sova.. Men så kommer tankarna i bakhuvet "Vad ska folk tycka?" Vad tänker personalen när jag inte vill ha henne fast jag får?"  Tänk om dom tycker att jag är knäpp och en dålig mamma?"  Men jag VET att ingen tycker så. Måste bara påminna mig om det. För en gångs skull så tänker jag på MIG och struntar lite i vad jag får för mig att folk tycker och tror. Tänk vilket handikapp det är att hela tiden gå omkring och oroa sig över vad folk tycker!! Jag vill så gärna bara skita i det, skita i alla andra och köra mitt eget race. Det gör jag ju till viss del, men tankarna gnager alltid där bak.. Vad tycker folk? Vad tror folk?   SKIT I DET!!!!! Som rubriken lyder!

Nu ska jag sova!!!!  Natti natti!

Av Lisa - 5 maj 2012 19:09

Jag mår BRA idag!!!

 
Av Lisa - 5 maj 2012 17:03

Nu är allt "som vanligt" igen! Äntligen så har vi bara dom gamla vanliga slangarna: Syrgasen och saturationsmätaren! Droppet plockades precis bort, för det började larma oftare och oftare, så det var lika bra att plocka bort det. Så nu är det mat som gäller! Planen är att hon ska vara uppe i full matmängd imorgonbitti

Jag har legat vaken halva natten med ryggvärk! Hade såååå ont så jag drömde att jag blev misshandlad och vaknade och grät.. Preparerade mig med tre olika värktabletter. (inte bra, jag vet), och efter några timmars vila så kändes det så pass bra så att jag orkade med en löptur i spöregnet. 

Fick lite mer energi efter det. Hade nämligen inte varit utanför dörren sedan i Torsdags, så det gjorde inte så mycket att det regnade, det var mest bara skönt. Men nu är det sängläge igen som gäller. Mest för att jag är såååå trött.. men även för att det är lite mysigt att bara ligga i sängen med pyamas på och lillan i famnen!

Av Lisa - 5 maj 2012 11:12

  Hipp Hipp Hurra!!!! Snart droppfri och hemmet känns inte så långt borta nu!


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards