★ 399 gram ★

Alla inlägg den 4 maj 2012

Av Lisa - 4 maj 2012 15:37

Ja det blev en sån där jobbig dag igen.. Vi som bara skulle bada och lägga om CVKn..  Precis innan badet så upptäckte jag att lillan kändes varm, och mycket riktigt så hade hon 38.1,, Hon brukar ligga runt 36.7-37.0 så det är feber på henne! Men hon fick sitt varma oljebad och det tyckte hon var mysigt.. Men sen när det var dax att byta omläggningen så skulle det visa sig att cvkn hade glidit ur så långt så att det sipprade ut droppvätska på sidan om, så det var bara att dra den.  Så kom då den stora frågan: Vad gör vi nu??? En ny CVK? Fredag eftermiddag.. Helg.. Dåligt med folk.. Sövning igen? Feber? ja ni förstår tankarna. Men nu belv det precis bestämt att hon får en vanlig PVK så länge och så hoppas vi att magen sköter sig och att vi kanske kan öka maten..  Det känns som att vi klarar oss från fler bakslag nu! Men jag är lite orolig över var febern kommer ifrån.. Hoppas bara inte att hon blir jättesjuk. Nä, positiva tankar nu. 

Jag hann iaf njuta av att vara fri från droppställningen en stund och drog henne ut i köket i vagnen och drack kaffe...

Av Lisa - 4 maj 2012 11:21

Världens bästa unge! Idag blir det ett bad och omläggning av alla sår och grejjer som hon har på lill kroppen sin. 

Nu har vi en slang mindre iaf.. Eller, nja.. Den är ju kvar, men nu hänger den fritt och sitter inte fast i nån droppställning. SONDEN! Matdroppet är borta och Denise får äta med nappflaskan var tredje timme igen, precis som förut, fast i betydligt mindre mängder. Hoppas att det fungerar bra nu!

Fick nyss veta att vi blir kvar här tills hon inte behöver sin CVK längre.. Gud så skönt!! Inte för att jag njuter av att vara här, men annars hade vi fått åka till övik, ligga där ett tag, och sen åka tillbaka hit när CVKn skulle dras.. Kändes omständigt och jobbigt att åka fram och tillbaka hela tiden. Känns bättre att stanna här tills allt är okej med maten och bajseriet.  Cirka en vecka till här då ungefär, om allt går som det ska.. oj oj oj.. Jag som hade packat med mig på tok för lite kläder. Känns skitkul att skifta mellan tre par byxor och två t-shirts i tre veckors tid... hmm.. jaja, man är ju inte här för att vara snygg precis, men det blir mycket tid i tvättstugan för min del om jag vill hålla mig fräsch.. 


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards