★ 399 gram ★

Alla inlägg den 28 april 2012

Av Lisa - 28 april 2012 13:05

Vill bara slänga in ett litet boktips! Jag har ju fått så många av er, och jag har nappat på några, och nu har jag hittat en favorit. Kommer nog att lyssna (ljudbok) igenom hela serien. Fick tipset om "Pepparkakshuset" och den gillade jag. Så jag tog nästa bok ur samma serie: "Mamma, pappa barn". ÄNNU bättre! Nu ska jag börja lyssna på nästa bok "Vyssan Lull"..  Min favorit författare för tillfället: Carin Gerhardsen.


Denise ligger just nu hos Fredrik. Helt utslagen efter ett par timmars fasthållning och försök att sätta PCVK. Det gick inte så bra, så det slutade med att hon fick en vanlig PVK i handen istället. Nu är hon heeeeelt slut!

Jag tog en löptur medans dom höll på å grejja med henne och kom tillbaka lagom tills dom var klar. Gav henne den lilla skvätten välling som hon får var tredje timme och sen gick hennes ögon i kors och hon blev helt utslagen! Hon har ju fått en del lugnande, så hon lär nog vara trött ett tag nu.  Hoppas nu att den här nålen håller ett par dagar!!


Ikväll sticker vi till syster en sväng. Vi ska käka middag hos dom och umgås lite. Andas lite vanlig luft. Känner redan hur jag börjar bli sådär "sjukhus-aktig" i min lilla hjärna. Hade nästan börja komma ur det när jag varit hemma med Denise ett tag. Men nu är man tillbaka där igen. Det känns faktiskt nästan lite värre att vara här den här gången än vad det gjorde förut, då Denise var nyfödd.. För nu har vi ju hunnit smaka lite på "det fria livet". Hunnit vara hemma och levt liiiiite "som vanligt".. Fast ändå inte.. Nu sitter hon fast i slangar i armar och ben igen och vi ligger här på rummet och har bara varandra..  Men det är inte för evigt!!!

Av Lisa - 28 april 2012 09:43

Hemska hemska dumma uppvaknande! Låg här och drömde fluffiga morgondrömmar när Fredrik kommer in med en skrikande bebis. Jag flyger upp halvt sovande och börjar instinktivt med alla sysslor.. Byta blöja, alvedon, inhalation, kolla retentioner, en skvätt mat, klappa rumpan, men ändå en otröstlig liten Denise.. Droppet strular. och maskinen piper: ockulsion i slang.. Jag ringer på klockan (fortfarande i nattsärken) och det visar sig att PVKn på huvet har gjort sitt. . Hon har nu avverkat minst 4 st sen vi kom hit, så nu är det dax för en PCVK istället. Det är en större procedur att sätta in den. Hon måste lugnas, allt ska vara sterilt, det måste röntgas.. Men när den väl sitter, så sitter den, så det känns bra att dom har bestämt att det blir så. Även om jag inte är riktigt vaken än, och fortfarande sitter här i nattlinne och funderar på var timmarna tog vägen, så vet jag att det är bättre att hon får en sån än att hon ska bli stucken varje dag..


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards