★ 399 gram ★

Alla inlägg den 25 april 2012

Av Lisa - 25 april 2012 11:41

Det är inte lätt att vara nyopererad! Mammas lilla hjärta...

Just idag känner jag mig lite bitter på livet.. Man tittar på Facebook och läser bloggar och ser hur alla andra kommer med sina glada uppdateringar, hittar på roliga saker med familj och vänner, har roliga framtidsplaner och lever livet! Det känns som att jag inte har levt på ett halvår. Hela livet står på standby och man har inte vågat tänka längre fram än imorgon. Men nu måste man börja planera för framtiden och tänka framåt.. Det blir en omställning bara det. Helt plötsligt ska jag försöka planera framtiden.. Framtiden som har varit ett förbjudet ord, en förbjuden tanke under en så lång tid. Hur gör man??? Ja, det är många bitar som ska falla på plats nu, men det allra viktigaste är att jag kommer ihåg att hela tiden tänka på vad som blir bäst för Denise, och hur jag behöver göra för att må bra och orka ta hand om henne. Allt annat kan vänta. Allt annat spelar lite mindre roll just nu. 

Av Lisa - 25 april 2012 09:22

Underbar natt! Har sovit HELA natten utan att vakna en endaste gång! Så otroligt skönt. Sprangin till Denise en sväng och tittade till henne. Hon sov så gott. Hon hade haft ont inatt och fått morfin, men dom försöker ju vara lite försiktig med morfinet eftersom det kan påverka både tarmen och andningen.. Det vore ju inte så bra att starta med en förstoppning nu efter operationen, men hon kan ju heller inte ligga och ha ont. Så det gäller att välja mellan pest och kolera.. Som vanligt inom den här vården..

Idag ska hon få börja äta lite försiktigt.. Så vi får se hur det går. 


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards