★ 399 gram ★

Alla inlägg den 23 april 2012

Av Lisa - 23 april 2012 18:09

Nervositeten börjar smyga sig på.. Denise har nyss fått en PVK på handen och prover är tagna.. Det börjar kännas mer och mer verkligt nu. Hon kommer att ligga på operationsbordet imorgon!  Min tappra lilla tjej! Tänker på allt som skulle kunna hända, men till vilken nytta?? Vi fick iaf ett gott besked nyss! Hon behöver inte fasta från klockan 02.00 inatt. Det räcker med 4 timmar. Så klockan 4 får hon äta sitt sista mål innan operationen, och då är det ju ingen fara alls! 

Sitter här och funderar på vad det här kommer att innebära.. Tänk så mycket som kommer att förändras efter den här operatonen. Det är inte bara en påse på magen, det är så mycket annat också. Vätskeförluster, ständig hunger, matning OFTA, ont i magen, klippa och klistra, överföringar, tömma påsen, och en ständig oro för att den ska lossna vid fel tillfälle. Jag tror att jag kommer känna en stor lättnad när allt det här är klart. Jag kommer kunna SOVA mer på nätterna.. Tänk att inte behöva kliva upp och böka med en stomi flera gånger varje natt!! Vilken dröm!! Självklart finns det andra problem, men det här är ändå en sån grej som egentligen är helt onaturlig att hålla på med. Ni skulle se mitt sovrum där hemma. Det ser ut som ett sjukhus!! 


Tror ni jag har vilat nåt då??? Nä, såklart inte..

Av Lisa - 23 april 2012 15:44

ja då var man på plats på NUS och Barn 4 igen då.. Jag gick nyss genom korridorerna från centralhallen och hit till Barn 4 och det kändes ungefär som om jag aldrig varit hemma ens. Allt känns "som vanligt", förutom att vi har ett annat rum. Ett eget rum! 

Denise har varit på röntgen. Jag var inte med eftersom jag hade tid hos reumatologen precis då, men mormor var med istället och det hade gått bra. Nu har vi precis haft inskrivning och narkosen har varit här och pratat lite med oss om morgondagen.

Hon kommer att vara fastande från klockan två inatt, så det kommer att bli en natt full av skrik och en massa nappsugande. Sedan ska hon ner på OP strax före åtta.. Hon kommer förmodligen att få komma upp hit intuberad efter operationen, så hon får ligga på en IVA sal och vakna upp där.. 

Det känns bra det här. Det kommer att gå bra, det vet jag! Men ändå så känner jag såklart ett visst obehag. Men vilken mamma skulle inte göra det?

För mig gick det bra hos doktorn iaf! Alla prover såg fina ut och blodtrycket var okej. Jag ska få ett nytt intyg för halvtidspensionen som går ut i år, och bara hoppas på att man får godkänt tre år till! Fick även lite smärtlindring (ÄNTLIGEN) för min superonda axel som bara blir värre och värre! Det är ju så svårt att ha smärta nu när jag har Denise. Jag kan ju inte bara lägga mig och vila och skita i allt som jag gjorde förut. Nä, nu är det bara att lägga ungen på armen och bita ihop, haha. 


Nä, nu ska jag lägga mig och vila en stund så man orkar med nattskiftet.. Denise har nämligen varit vaken nästan hela natten inatt och HELA dagen ända fram tills för en timme sen... Överaktiv är bara förnamnet!

Av Lisa - 23 april 2012 12:13

     

Och så här ligger saturationen utan syrgas när man fått på sig en ordentlig prob på foten.. Hon kanske inte behöver syrgas ens?  Har provat att sätta en mätare på varje fot, och den som vi brukar ha hemma är tio gånger känsligare än den som finns här. Det lär väl visa sig, vi blir nog här i en vecka ungefär. Nu är det snart dax för röntgen och imorgon bitti runt halv åtta så är det dax för sövning och operation!

Av Lisa - 23 april 2012 07:19

lets go 2 Umeå!!!!


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards