★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 21 april 2012

Ångest

Av Lisa - 21 april 2012 15:56

Vi är trötta idag! Har mycket som snurrar i huvet och mycket att ta itu med.. Ångest är bara förnamnet, men:

En sak i taget.. Det viktigaste först..  Kanske låter enkelt, men tro mig.. Det är allt annat än lätt.

Mitt livspussel är just nu ungefär tusen bitar som har hamnat huller om buller.. Helt omöjligt att få ihop igen.. Och det känns som att vissa bitar fattas, eller är trasiga..

 
 
Ingen bild

Monica

21 april 2012 20:11

Skickar lite styrkekramar!

 
Ingen bild

Anna

21 april 2012 21:44

Hej. Har följt din blogg ett tag, härligt att läsa om din dotters framsteg. Men du själv verkar inte att må bra, jag känner igen mig själv. Jag fick trillingar, som föddes för tidigt, dom låg också på neo, sen fick dom börja komma hem lite, och till slut så var dom plötsligt hemma alla tre. Jag ställde alldeles för stora krav på mig själv, krav som tog all min energi att leva upp till, jag hade mina drömmar om hur det skulle bli, och hur det skulle vara när dom kom hem.. Men verkligheten är inte som man tänker sig att den ska vara. Jag brände ut mig. Jag fick diagnos förlossningsdepression. Efter 8 månader fick jag hjälp, efter att min sambo tog kontakt med min barnmorska. Det du skriver är så likt hur jag mådde. Du mår inte bra, som jag uppfattar det. Det är inte fel att be om hjälp. Du/ni har gått igenom ett trauma, dina hormoner kom i rubbing, det påverkar hela din kropp, ditt mående. Mitt råd till dig är, kontakta din barnmorska, så får hon remittera dig till en psykolog på vuxen psykiatrin, det är inte fy sakm att få hjälp därifrån, det är inte fy skam att äta antideppressiv medicin... Din dotter behöver dig, du behöver din ork. Du är ingen super mamma, du är mänsklig. Ta inte detta fel nu, vill dig bara väl.Känner så väl igen mig i allt du skriver om ditt eget mående. Många styrke kramar ifrån mig till dig och din fina familj.

 
Anna

Anna

21 april 2012 22:48

Önskar jag kunde skriva något som får dig att må bättre!
Skickar styrkekramar i alla fall!

http://www.wockatzmirakel.blogspot.com

 
Ingen bild

Majjja

22 april 2012 09:08

Är det slut m pappan till Denise? Skönt att din mamma ställer upp! Å följ ditt hjärta..

 
ungdomstankar

ungdomstankar

22 april 2012 17:09

Är ny läsare, fin blogg! Hoppas din ångest släpper, inte roligt att gå runt och bära på den! Jätte söt liten tjej ni har! :)

http://ungdomstankar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Johanna

22 april 2012 21:48

Hoppas du mår bättre snart :) söt hon är er dotter:)

Men får man vara nyfiken och fråga vart Denise pappa är?

 
Ingen bild

Kerstin

22 april 2012 22:10

Snälla Lisa, du måste prata med en psykolog. Vet att många sagt det åt dig och att du har Denisé operation i skallen nu men detta håller inte. Medans ni är i Umeå, sök reda på kuratorn på barn4 och be att få prata. Du kanske behöver ett nytt samtal med läkarna och dom som gjorde din op. Man kan inte ta in allt då man har det första, alla frågor kommer ju senare. Du kan inte må så dåligt, Denisé känner ju av det. Kan inte låta bli att läsa din blogg men tårarna trillar varje gång. Jag vet ju hur det känns då man är helt trasig inombords.
Kram/Kerstin

 
Malin

Malin

23 april 2012 09:50

Jag brukar inte lämna kommentarer i bloggar. Men din blogg har berört mig, kan inte föreställa mig hur det känns. Men det känns rätt självklart att du mår som du gör nu, efter allt som hänt. Var rädd om dig! Och våga prioritera dig själv, bort med skuldkänslor och tänk att du gör det för din dotters skull! Är pappan kvar och kan avlasta dig bättre?

http://om-det-andra.blogspot.se

 
Ingen bild

Betty

23 april 2012 11:16

Jag tycker ibland att det är fullt upp med ett barn som inte kräver speciell omvårdnad som Denise kräver. Skickar styrkekramar jag mé och tycker absolut att du ska följa rådet som Anna skriver! Hoppas att det löser sig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards