★ 399 gram ★

Alla inlägg den 20 april 2012

Av Lisa - 20 april 2012 23:58

Mys Pys

 
Av Lisa - 20 april 2012 23:09

Buuuuurp, säger jag! Proppmätt som aldrig förr efter en riktig svullarkväll! Har haft en helt okej dag idag. Varit på stan med Mamma, Bror+flickvän och så lilla mini me såklart. Hon är så snäll och sover alltid så gott när man är ute och flänger och far. Så det blev en tur på stan. Jag shoppade två tröjor och ett par byxor. Men byxorna lämnar jag nog tillbaka imorgon, för dom satt inte alls bra. Orkade inte prova innan, så jag får skylla mig själv!

Sen åkte vi och kikade lite på EM på alla fina möbler, (självklart en matpaus hemma för Denise först)

Nu sitter vi här och jäser allihopa, efter att ha käkat tacos, druckit lite vin och ätit MASSA godis!!


Sängen är inte långt borta just nu.. znaaaark!

Av Lisa - 20 april 2012 09:40

Vaknar upp och känner mig hyfsat utvilad. Det måste vara så, för jag känner en pockande känsla av att jag måste ta mig ut på en morgonrunda, Tar tillvara på känslan och snörar på mig skorna och sticker ut en sväng med Totte, medans Mormor och Denise myser i sängen en stund till.

Skönt att röra på sig lite igen. Jag har inte motionerat, tränat eller ens promenerat på en hel vecka.. INTE likt mig..


Hur mår jag då??  Inte sådär superbra men jag håller mig ovanför ytan. Mamma är här och hjälper, stöttar och avlastar men jag har mycket att ta itu med och mycket att fundera på..

På Måndag blir det umeå och Barn 4 igen och livet läggs åter på is tills lillan är återhämtad och magen fungerar som den ska. Ingen vet hur lång tid det kan ta att återhämta sig riktigt, men jag räknar med att vi blir där MINST en vecka.. Men det kan lika gärna bli två, eller fler. Ingenting är säkert.


Igår spenderades dagen på sjukhuset. Jag tömde vårt rum, för vi kommer nog inte behöva det mer. Denise fick ännu en Synagis-vaccination (mot RS) och det togs en del prover. Jag fick med mig allt jag behöver för att klara mig hemma fram till Måndag då vi sticker till NUS.. Nja, fast inte riktigt allt då. Upptäckte nyss när jag skulle byta grimman att jag inte hade nån duo-derm.. Jaja.. får väl hämta sen, eller köpa själv..


Hade en väldigt konstig dröm inatt.. Drömde att jag var i Sollefteå. Jag gick på stan med Denise i vagnen och varje gång jag mötte någon som jag kände så blev jag så glad, men när jag skulle gå fram och prata så vände dom ansiktet från oss och gick. Ingen ville ens hälsa på oss! Sedan hade vi fått en stödfamilj.. Och det visade sig att det paret var stödfamilj åt alla barn på en stor barnavdelning samtidigt och dom var inte alls snälla med barnen, men det var bara jag som inte fattade det. Jag litade helt och fullt på dom och fattade inte varför alla andra tittade snett....  Drömtydning tack??


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards