★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 18 april 2012

En ny bebis

Av Lisa - 18 april 2012 16:23

Hej på er! Vad tycker ni om mitt kassa bloggande? Har helt enkelt inte riktigt samma lust att blogga just nu när jag mår som en påse skit. Men ett inlägg då och då ska jag nog kunna bjussa på!


Denise har skrikit oavbrutet i två dagar.. Så jag bestämde mig för att prova att göra en ändring i maten. Hon har ju en sort på dagen och en på natten av praktiska skäl. Men nu har jag lagt ihop så att det är lite av varje i alla mål.. Plus att jag ger henne 2 droppar Niferex på morgonen och den tredje lite senare på dagen.. Vet inte om man "får" göra så egentligen, men jag får kolla med sjukhuset imorgon. Denise är iaf som en ny bebis idag. Snäll och go´och har sovit i två timmar i sträck nu!!  Så skönt att se hennes "vanliga" jag igen! Nu vet jag ju inte om det är maten eller Niferexen som gjorde susen, men jag vågar inte chansa, så nu fortsätter jag så här tills någon säger nåt annat!!


En sak kan jag säga: Ett OVÄRDELIGT knep jag lärt mig av den här långa tiden på sjukhuset. SOCKER!!! Så fort man ska göra något som bebisen tycker är obehagligt, spruta lite sockerlösning i munnen och stoppa in nappen så blir det såååå mycket bättre! Fungerar smärtstillande, men även avledande. Det är det bästa knepet av alla när jag ska göra överföringar eller byta stomi påsen! Annars hade det nog ALDRIG gått!

 
 
Anna

Anna

18 april 2012 17:01

Fast vet du? Skit i oss! Hur nyfikna vi än är så hinner vi få reda på hur du och Denise mår sen!

http://www.wockatzmirakel.blogspot.com

 
Ingen bild

Malin b

18 april 2012 17:11

William har glukos förbud sen i somras då han satte det i halsen och slutade andas.

Lisa

18 april 2012 18:56

Denise gjorde det en gång då vi var kvar i umeå.. Men aldrig efter det. Däremot så har det hänt när jag försökt ge henne sitt Natrium.. Men jag brukar dra igång syrgasen på full sprutt när det händer och så vänder jag henne framlänges och bökar lite med henne så hon kommer igång igen. Ibland blåser jag henne i ansiktet för då blir hon ARG och då andas hon :)

 
Ingen bild

Lisa

18 april 2012 18:16

Skönt att hon mår bättre av mat och/eller niferex ändringen :).

 
Ingen bild

M.P

18 april 2012 18:28

Jag har följt din blogg ett tag nu. Ca 14 v men själv varit upptagen med prematur bebis sen den 9/3.. Jag vet precis vad du går igenom då jag har en prematur sen innan. Idag är han över 4 år och nu har vi gjort det igen och fått en till bebis förtidigt ;( vet vilket jobb man lägger ner för att bara fungera som människa. Nu har ni gått igenom så mkt mer för att er lilla flicka föddes så pass tidigt! Vår första pojke som nu är över 4 var 12 veckor förtidig och den andra var 8 v tidigare! Även om jag gick gravid längre så vet jag hur du känner!! Man blir frustrerad, ledsen och tålamodet tryter när man får förtidigt tror det är en reaktion på allt! Att vara ledsen o irriterad får man vara.. Man måste må skit för att gå vidare.. Nu den 9/3 fick vi vår andra som o han blev akut sjuk bara 2.5 timme efter så vi höll på att mista honom. Idag mår han bra o jag väntar bara på att chocken ska komma o att man ska bryta ihop. Vi har inte insett hur sjuk han var.

Tycker du är grymt stark, det ska du veta!! Man blir en super mamma av att få förtidigt! En sak ska vi också veta - vi är inte ensamma om detta. Att få förtidigt blir bara vanligare o vanligare!!

Klappar dig på axeln - du / ni är grymma kämpa på!!

Lisa

18 april 2012 18:52

Tack

 
Johanna

Johanna

18 april 2012 19:50

Du skriver när du har tid och orkar... Du ska inte känna att du inte "underhåller oss". Vi är dina läsare och detta är din blogg, du bestämmer och vi väntar tålmodigt :-)

Skönt att prinsessan mår bättre idag. Så mycket enklare med en glad och rofylld bebis <3

Kram på dig

http://grynisen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Kerstin

18 april 2012 21:10

Du ska ha en stjärna för att du överhuvudtaget orkar skriva alls!!! Då vi låg inne så hade vi hela dan på oss att ge niferex å andra mediciner så det ska nog inte va några problem. Du kanske ska prova att bara ge henne en sorts mat eller byta upp dig. Denise växer ju massor och behöver ju mer näring i ersättningen. Fortsätt kämpa, du är världens bästa mamma, varje dag. Jag har själv familj å vänner i Ö-vik men bor i Härnösand så jag vet hur du känner. Ibland måste jag gråta då ingen ser över att jag saknar mamma.
Massa kramar till er/ Kerstin

 
Ingen bild

Monica

18 april 2012 21:39

Strunta i allt annat ett tag nu och tänk på dig själv! Och Denise så klart!

 
Ingen bild

Jenni - Tildes mamma

18 april 2012 23:47

Tänkte på sockerlösningen, våran lilla tös lärde sig så småningom att koppla ihop socker med obehag så hon blev tvärarg när vi gav henne sockerlösningen:) dem är små men inte dumma:)
Klart man måste få må dåligt, det kan jag göra fortfarande fast min tös är över 2 år o blir ledsen över allt hon fick o får fortfarande gå igenom pga prematur. Men det går över, försök att ta en timme i taget o ni är grymma. Jätte bra att du lyssnar på kroppens varningssignaler.
Bamse styrkekramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards