★ 399 gram ★

Alla inlägg den 13 april 2012

Av Lisa - 13 april 2012 16:44

Jag tar tillbaka det där med att Denise inte skulle vara ett dugg lik mig! 

Av Lisa - 13 april 2012 09:50

Efter en lugn och fin morgon hemma så packar vi ihop oss i bilen och åker mot sjukhuset. Efter halva vägen så börjar Denise se lite konstig ut. Hon försöker kräkas och det kommer snor och slem ur näsan och munnen. Hon blir alldeles skummig och bubblig runt munnen och saturationen sjunker snabbt. Gissa om jag fick panik? Fredrik också för den delen. Och precis då satt vi fast vid et rödljus.. Jag vred på syrgasen på full sprutt och knäppte loss bilstolen och lutade henne framåt. Jag var helt och hållet redo att börja göra mun mot mun, men jag lyckades få ut en massa slem med hjälp av en tvättlapp. 

Fredrik släppte av oss vid porten och jag sprang upp med ungen under armen och syrgastuben i andra handen.. PJUUUH! Nu är allt frid och fröjd igen, men jag kan konstatera att det här med att kräkas och att få slem i halsen inte riktigt är Denises starka sida.. Min stackare, hon är fortfarande liten och svag, men ibland glömmer jag bort det för jag tycker att hon blivit så stor!

 


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards