★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 9 april 2012

Jävlas

Av Lisa - 9 april 2012 10:06

Är det inte märkligt? Varför är det alltid så? Att om man är lite trött, lite på dåligt humör.. Då jävlas ALLT! ALLT går fel. Man tappar saker, fastnar i saker, slår sig, glömmer saker och allt går bara heeeelt fel! Så är det iaf för mig. Särskilt just precis idag! Vt inte hur många gånger jag fastnat med syrgasslangen idag. Tror att jag lyckades bryta tån nyss också... nä inte riktigt, men nästan..

Morgonen var ju som jag skrev: KAOS! Tänk att påsen alltid ska lossna just på morgonen, och just när Denise är riktigt elak! Fast det kanske är just därför hon är elak. Det är nog inte så skönt att ha bajs runt hela magen...

Känner mig liiiite irriterad på att vi alltid lyckas få med oss grejjer som inte funkar!! Bytte ju saturationsmätare igår eftersom det stod ERROR hela tiden på den vi hade.. Och den vi fick med oss istället  var ju ännu värre!! Om jag skulle lita på den så skulle Denise vara kliniskt DÖD. Flera gånger har den pipit och visat att hon har 7 i syresättning. Sen kan den hoppa upp till 20.. Första gången flög jag upp ur sängen och tände alla lampor. Men Denise såg lika rosig och fin ut som vanligt.. Så till slut så bestämde jag mig för att lita på mig själv och blöj larmet istället. Så nu har vi varit utan mätare hela natten. Kan såklart inte riktigt slappna av, så jag har varit vaken mest hela natten..men jag tar på henne den nån gång då och då bara för att kolla läget och då står den oftast på 95% så jag behöver nog inte oroa mig...

Ikväll tar jag nog med mig Denise till sjukan och sover där.. Vi lär väl ska vara där på ronden imorgon ändå, så det är lika bra att sova där så man slipper stressa upp på morgonen. Nu ska jag försöka få lillan att slumra, så jag kan vila mig en stund jag också.. Skulle gärna ta en promenad sen. Har ju typ inte varit utanför dörren på hela helgen.. Men jag MÅSTE sova först!!

 
 
Ingen bild

Kerstin

9 april 2012 10:43

Välkommen in i den konstanta tröttheten!! Duschen är ett oumbärligt redskap när kladdiga olyckor uppstår. Hoppas ändå att er första helg hemma varit härlig? Du kommer lära dig att lita på dig själv vad det gäller saturationen, det tar några dagar men du kommer vakna till vid minsta lilla ljud hon gör för att sedan kunna somna om. Hon är ju stora tjejen nu, vill ju visa mamma att hon klarar sig utan övervakning. Ta en promenad om vädret tillåter å dra in mycke luft i skallen så orkar du trots tröttheten. Ha en fortsatt mysig permis.
Krama/Kertsin

 
Zarah - mamma och gravid med nr 2

Zarah - mamma och gravid med nr 2

9 april 2012 14:30

Så är det alltid! Har många gåger undrat som du, varför!! Kramar från oss

http://zaraholine.blogspot.com

 
Ingen bild

Anci

9 april 2012 22:01

Det är ju ett stort steg att våga lita på dina egna observationer och inte ha övervakning! =)

 
petra

petra

9 april 2012 22:26

Styrkekram de låter som du behöver de
kram

http://zupermamman.blogg.se

 
Charlotte

Charlotte

10 april 2012 02:02

Härligt att ni fått börja komma hem imellan åt! måste kännas som ett stort steg framåt :)
Måste få fråga vad det är för blöjlarm som ni har? låter smart så jag tänkte om det var någonting man kan skaffa tills vi får börja komma hemåt med Emil också!

http://annacharlottesvensson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards