★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 8 april 2012

Busy mom

Av Lisa - 8 april 2012 15:11

Mitt hem ser ut som ett slagfält!!! JAG ser ut som ett ras! Heeeeelt slut är jag, men jag vänjer mig nog precis som alla andra. Det känns verkligen precis som mitt andra dygn som mamma.. Som om jag precis kommit hem från BB.

Har sovit väldigt väldigt dåligt inatt, men det är inte Denises fel. Saturationsmätaren vi hade med oss hem fick nå fnatt igårkväll och pep ERROR ERROR hela tiden.. Fungerade nån timme i taget och sen var det bara att starta om den.. Sååå det ledde ju såklart till att jag INTE litade på den för fem öre. Så Denise fick ha både den och andningslarmet på blöjan. Men jag kunde ändå inte riktigt slappna av. Tog upp henne i sängen och hade henne bredvid mig nån timme, och då kunde jag sova en liten stund iaf..

Imorse tog Fredrik över.. Jag gick och tog en dusch och hörde hur Denise började gallskrika  och var riktigt riktigt förbannad.. Hungrig, såklart, OCH så hade stomipåsen lossnat.. Behöver jag förklara hur svårt det är att byta stomipåse på en hungrig bebis?? Och jag stod där med droppande hår, utan kläder och totalt sönderstressad. Jag är verkligen vek när det kommer till stress, och är det nånting som stressar mig så är det den där jäkla stomin!!! Men som någon skrev i en kommentar så är jag nog mer less på den nu än jag nånsin varit förut bara för att jag vet att den snart är borta! WORD!

Tog en sväng upp till sjukan och hämtade lite mera mediciner och annat smått och gott. Vi tar en natt till hemma.. och en till, och en till, och en till.. Ja ni vet.. Det är jobbigt att vara vaken på nätterna, men det gör ingenting! Jag har min dotter hemma, och det är det enda som spelar någon roll! Det får bli stökigt, det behöver inte vara perfekt. JAG behöver inte vara perfekt! Måste bara banka in det i min egen skalle!


Får väl se om jag får tid över att lägga in några bilder lite senare!  

 
 
En chic mammas bekännelser

En chic mammas bekännelser

8 april 2012 15:35

hej, jag håller på med en studie kring diskussionerna om att ta bort lustgasen, eftersom du är mamma så har du gått igenom en förlossning och kanske använde du mycket lustgas, hur skulle du reagera om du inte längre fick möjlighet till lustgasen !

ha en fin kväll kram !

http://frureinhold.se

Lisa

8 april 2012 17:36

hmm...har inte så mkt att sägs om det eftersom jag fick göra ett akut snitt i vecka 23.. fick ryggmärgsbedövning

 
Lotta

Lotta

8 april 2012 16:48

Vilken underbar läsning. Ni är hemma med det lilla barnet och har det som alla föräldrar där rutinerna ställts på ända. Hemma. Hemma :)

http://knyte.wordpress.com

 
Ingen bild

Yvonne Kvant

8 april 2012 17:32

jag kan tycka att det är en sund inställning. Det blir inte bättre för att man stressar, sakerna blir inte fortare gjorda.Man tar ett djupt andetag och ner med axlarna och så sjunger man en truddelutt. Lycka till. Som sagt ni har er dotter hemma.

 
Zarah - mamma och gravid med nr 2

Zarah - mamma och gravid med nr 2

8 april 2012 18:36

Det spelar ingen roll om det är lite stökigt, det har även jag fått lära mig också! Bara man har familjen:-) kram

http://zaraholine.blogspot.com

 
Anna

Anna

8 april 2012 21:08

Visst är det en omställning när man äntligen får komma hem trots att man varit mamma några månader! Det tar ju ett litet tag innan man hittat sitt sätt. Trots att vi redan känner vår bäbis blir det ju en annan grej på hemmaplan... Men det är fantastiskt! Hon är hemma! :))

http://www.wockatzmirakel.blogspot.com

 
petra

petra

8 april 2012 23:06

Skönt att allt e som det ska vara i en småbarnsfamilj KAOS! men ja jag förstår dig.
KRAMAR ha inte så stora kram på daj själv så löser sig allt

http://zupermamman.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards