★ 399 gram ★

Alla inlägg den 4 april 2012

Av Lisa - 4 april 2012 21:24

Tröttmamma.nu  Hela kroppen värker idag och jag känner mig helt överkörd.. Men man ska inte känna efter så mycket. Hoppas på att jag får en tid hos reumatologen snart.. Skulle bli kallad i mars, men dom är lite försenade.. Så det är bara att vänta och se glad ut! I helgen ska vi ha RIKTIG permis! Med övernattning! Ska bli sååå skönt. Så nu hoppas vi att inget oväntat händer innan dess.

 
Av Lisa - 4 april 2012 09:47

2916 gram! Nöjd bebis med mat i magen. Nytvättad och ren från topp till tå! Mammzen ska snart ta med mig ut på en långpromenad i den skumpiga vagnen..

 
Av Lisa - 4 april 2012 07:22

Ja, bli inte rädda nu av rubriken! det är inte så att jag sitter här i ett hörn och ångestgungar och har ett rakbland i handen. Men va fan! Jag börjar få en sån där utseendekris!

Imorse stod jag inne i graderoben och tänkte: "idag ska jag sätta på mig nånting annat än en mjukisdress".. Letade runt bland alla kläder och insåg ganska snabbt att jag inte har en aning om vad jag har för klädstil längre. Ingenting känns bekvämt och jag vet inte vad jag tycker är snyggt. Men har man gått omkring i myskläder och inte använt ett smycke på fem månader så tappar man lätt stilen. Snart lär jag väl gå och kapa av mig håret eller göra nåt annat drastiskt bara för att få en förändring!!  Äh, det slutade med att jag drog på mig ett par billiga Jeans från Åhléns och en svart tröja.. Kanske ska man dra en repa på stan och titta på kläder idag? Det slutar ju alltid med att jag handlar till Ftedrik och Denise så fort jag är på stan. Och köper jag nåt till mig själv så blir det myskläder! Äh, det får vara så ett tag till. Jag gillar ju myskläder!  

Nu ska jag knata upp till sjukan! Vissa dagar känns det som att jag ska gå till jobbet när jag gör mig i ordning för att gå.. Ja mena, jag har ju alltid jobbat i lokaler som ser likadana ut som salen vi bor i. Och jag har ju alltid jobbat vid sjukhuset, fast i Sollefteå.. Så ibland känns det som att jag ska jobba. Samma larmsystem, personalen har samma kläder som jag själv brukar ha osv..  Enda skillnaden är att det är jag och Denise som är patienterna.. eller.. Denise egentligen, men jag är hennes talesman!


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards