★ 399 gram ★

Alla inlägg den 3 april 2012

Av Lisa - 3 april 2012 22:10

Har nu sagt godnatt till min sessa och ligger nu hemma i sängen och kan bara konstatera att det här börjar redan tära på min kropp! Att bära denna tunga syrgastub överallt varje dag är inte snällt mot mina SLE leder! Armarna värker , händerna och fingrarna gör ont och jag har ont på flera ställen i ryggen! Kan bara hoppas och be att lillan inte behöver syrgas så länge till.. Känns tråkigt att jag ibland inte kan ta med henne dit jag ska bara för att jag har ont, men jag måste spara på krafterna, dom ska räcka länge. Så nu ska jag INTE ha dåligt samvete för att jag sover hemma, och för att jag inte orkade ta med henne på stan idag! 

 
Av Lisa - 3 april 2012 17:02

Var är min energi?? Har varit (och ÄR) så offantligt trött idag!! Trött, vimsig och låg. Kanske ska ta å sova hemma inatt och samla lite krafter så jag orkar vara glad på riktigt!


Denises infektionsprover var normala iaf! Så det verkar inte vara nåt på G, men det tas nya prover imorgon ändå, för säkerhets skull. Nu på eftermiddan så kunde hon inte riktigt syresätta sig. Jag höjde syrgasen från 0,1 till 0,2 men det hände inget. Hon låg så som hon brukar ligga när hon inte har nån syrgas alls. Till slut så höjde jag till 0,4..inget hände.. 0,9.. fortfarande inget. Till slut höjde jag till MAX (2liter) och då höjdes saturationen liiiite liite. Men Denise såg helt oberörd ut och var fin i färgen och allt. Till slut så ringde jag på personal. Vi hade två olika saturationsmätare på henne för att se att inte den visade fel. Till slut så provade vi att koppla henne till syrgastuben som vi brukar ha med oss hem, och då blev allt bra igen, på lägsta flödet.. hmm..  Kan det ta slut på syrgas i väggen?? Nä,  jag vet inte men det måste ha varit ett kraftigt läckage någonstans.. Tur det!! Blev ju nästan rädd att hon var på väg att lämna mig där ett tag! Jag såg framför mig hur hennes lungor kollapsade och sjönk ihop som två trasiga ballonger..   Man har mååååånga katastroftankar fortfarande kan jag lova.

Nu är vi hemma en sväng! Jag och Fredrik har käkat middag och nu är det snart lillans tur..

Av Lisa - 3 april 2012 10:07

Hatar att det ska finnas röda dagar, klämdagar och sånt fjant! Påsken, va fan är det? Vad ska det va bra för? Just det här året så hade vi väl kunnat skippa påsken va? Denise väger förmodligen 3 kg vilken dag som helst. Men det blir ingen operation förrän i slutet av månaden.. Tack vare påsken!! Gissa om jag är less?? 

Jag vet inte vad jag hade förväntat mig egentligen. Trodde väl inte att dom bara skulle ta emot henne sådär direkt, på en gång. Men jag hade väl kanske tänkt lite tidigare än slutet av April..

Idag känner jag mig lite orolig. Denise ligger och flåsar och har mellan 78-90 i resp och är väldigt högpulsad. Dessutom så är hon lite svajigare i saturationen än vanligt och blir lätt blå. Doktorn lyssnade lite på henne och påpekade blåsljudet. Det här är andra gången en doktor hör blåsljud på Denise.. Men på ultraljudet ser allt fint ut.. Vad betyder det egentligen???

Infektionsprover idag, för att utesluta en infektion.. Men det kan lika gärna vara magen som spökar också. Hon kanske har ont.. Men det är bätre att vara på den säkra sidan


Ska ta ledigt ett par timmar härifrån idag.. Har lite ärenden att fixa och det känns inte som läge att ta med skruttan ut idag, så jag får försöka kirra barnvakt.. Hoppas Hoppas Hoppas att det inte är nåt skit på gång nu!

Av Lisa - 3 april 2012 07:13

 

2896 gram liten surpuppa! Ser ni vilken blick hon ger mig? Kan kanske bero på att jag nyss haft henne på skötbordet och bökat på med överföring och vägning..


Idag känner jag mig lite mer mer utvilad än igår morse. Det måste betyda att jag sovit bättre inatt. Denise har varit snäll och bara vaknat för att äta, precis som igårnatt. Man kan ju såklart inte jämföra det med en 8 timmars sömn hemma i min egen säng, utan att vakna en enda gång. Men jag är nöjd!

Tänkte försöka få komma iväg en stund idag och få lite egentid. Kanske ta en löptur och sen duscha hemma i lugn och ro. Vi får se om det finns möjlighet.

Nu ska jag iaf sticka några trappor ner och ta ett litet blodprov!


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards