★ 399 gram ★

Alla inlägg den 2 april 2012

Av Lisa - 2 april 2012 21:04

Goder Afton Goder Afton! Har haft en helt okej dag.. Lite trött och frånvarande, men man vänjer sig nog vid det också.. Har varit hemma på permis hela eftermiddagen och haft besök av Björn och Fanny. Men jag var tvungen att gå innan klockan blev åtta så vi inte skulle bli utelåsta från sjukhuset!

Nu har Denise syss ätit och jag sitter här och filosoferar.. Fick en fråga i en kommentar här i bloggen.. Hur mår JAG nu efter snart 5 månader på sjukhus?? Ja, det kan man ju fundera på. Men ärligt talat så tror jag att jag mår ganska så bra just nu. Det händer så mycket bra saker och det går så mycket framåt så jag känner mycket glädje just nu. Självklart så har jag mina stunder, och vissa dagar är jobbigare än andra. Ibland tänker jag för mycket, tänker konstiga tankar, och jag har väldigt lätt för att gråta. Men är det nånting jag har lärt mig av den här resan så är det att tårar är inte lika med svaghet!! Där har det skett en stor förändring i mig. Jag har alltid sett tårar som ett tecken på att man är vek, men nu har jag ändrat mig på den punkten. Hade jag inte gråtit under dom här månaderna så vet jag inte var alla känslor tagit vägen. Då skulle jag nog gått under! Nä, i det stora hela så mår jag förvånansvärt bra JUST NU! Och det ska jag försöka ta vara på, och njuta av varje stund!!!

Av Lisa - 2 april 2012 12:33

Så har man spenderat första natten med dottern! Hon har skött sig fint och sovit mellan måltiderna. Men det blir ju ändå inte så många timmars sömn för mig eftersom hon äter var tredje timme, vaknar ca 30 minuter innan, och äter i ca 30-40 minuter. Så jag har sovit 01-02.30, 04-05,30..  Sen kom dagpersonalen och hämtade henne vid sjutiden för provtagning, och behöll henne där ute så jag fick sova ett par timmar. 

Jag kan ju konstatera att jag är bortskämd när det gäller sömnen iaf. Jag sover ju alltid MINST sju-åtta timmar/natt så nu är det bara att säga bye bye till det, och lära sig att ta en tupplur eller två mitt på dagen istället.

Glömde väga henne idag!! Men, jag kan göra det ikväll, eller om hon sölar ner sig under dagen. Känns lite taskigt (och jobbigt) att tråckla av henne alla kläder nu!!


Snart dax för ögondroppar inför ögonundersökningen. Sen tar jag nog med mig henne ut i den fina vädret, och kanske hem sen, så vi är hemma när Pappzen kommer hem från jobbet!


Tänk att det här är Denise för snart 5 månader sen!! Ibland känns det som igår, och ibland känns det som att det där hände någon annan. Det där är en annan bebis, och en annan mamma!

               


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards