★ 399 gram ★

Alla inlägg den 1 april 2012

Av Lisa - 1 april 2012 22:08

Herre gud. Det här känns som igår.. Tiden går ganska fort ändå. Jag tror inte att hon vägde mycket mer än ett kilo här. Lilla lilla gumman!

Av Lisa - 1 april 2012 21:54

Idag har vi haft en riktigt bra och mysig dag! Hela familjen tillsammans. Trots att Fredrik är förkyld och har fått hålla sig några meter ifran Denise under dagen så har vi ändå haft det hur bra som helst. Allting har liksom känts sådär "vanligt", sådär som det SKA vara. 

Vi har inte gjort nåt särskilt. Bara varit hemma. Fredrik har lagat en massa matlådor och fixat både lunch och middag till oss. Jag har tvättat, städat och möblerat sovrummet.. Storstädade ju igårkväll eftersom jag fick barnledigt och kunde gå hem tidigt, då det var så lugnt här på avdelningen.. Men man hittar alltid nånting mer att damma och sortera när man väl sätter igång. Men nu är jag ju hemma så ofta, så nu hinner jag göra lite varje dag!

Inatt sover jag här på sjukhuset! Måste ju lära mig att vara mamma även nattetid, och jag känner att jag snart vill ha en övernattning hemma och då är det ju bra om man iaf har provat på "nattjobbet" så det inte kommer som en chock!

Hon börjar bli stor nu! Hon är en "vanlig" bebis nu.. Även om folk tittar och pekar och tycker hon är extremt liten så tycker vi att hon är stora tjejen! Även om folk kanske tycker att hon ser sjuk ut när vi drar omkring henne med syrgas och tejpar fulla ansiktet så är det en stor seger för både henne och oss! Syrgasgrimma är ju en fis  i rymden jämfört med alla andra apparater hon varit kopplad till förut!


Nu sover Denise, så det är nog bäst att jag också passar på att slumra en stund!

Av Lisa - 1 april 2012 12:32

Av Lisa - 1 april 2012 12:08

2811 gram! Har precis varit på Willys för första gången! Nu e ja hemma med mamma och pappa! Pappa lagar köttfärsbiffar och mamma ska göra protein bars och påsk godis :) // Denise

 

11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards