★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 27 mars 2012

God Morgon?

Av Lisa - 27 mars 2012 06:15

06.15  Maten står på spisen, fläkten dånar högt. Mina iskalla fötter är nertryckta i den mjuka ryamattan i vardagsrummet och kaffet fyller sitt syfte. Snart är jag vaken.. Men:  värken i händerna vill inte släppa!!! Har såååå ont i ena handen. Fingrarna är svullna och handleden går knappt att böja. Funderar på hur jag ska klara dagens sysslor.. Tänker på framtiden också. Jag har ju min sjukdom och jag får ju sån här värk då och då.. Men mellan varven så glömmer jag bort hur förlamande det verklligen är. Vissa saker  GÅR INTE att göra.. Enkla saker som att knyta skor, öppna ett mjölkpaket, knäppa byxknappen, tända en tändare.. Kan vara hur svårt som helst! Ofta får jag be om hjälp, och det är ju det jag har så svårt med. Jag vill ju klara allt själv. Jag är ju superkvinnan. Haha. Nä, bara att böja på nacken och inse sina begränsningar..

God Morgon

 
 
Ingen bild

Yvonne Kvant

27 mars 2012 09:18

God Morgon på dig oxå!
Vist är det svårt att be om hjälp,men det där med tändaren hmhm.Jag tror ju inte det var för att tända ljus med,eller hur? Det är en söt liten lägenhet ni har, vadå säg till dig själv, gult som solen är fint.
Har du bestämt dig för vagn, trodde inte att det var så svårt men det har ju blivit en hel djungel, av det oxå.Ha en skön dag så får vi hoppas att solen tittar fram och värmer oss lite.Kram

Lisa

27 mars 2012 11:32

Det blev en Brio sing! Och jag röker inte.. Men tänder ljus på bordet varje morgon :)

 
Cillan

Cillan

28 mars 2012 01:09

Jag läser din blogg mycket för att jag vill följa dig och din dotters kamp. Är dessutom själv för tidigt född, fast inte så extremt som Denise, och det intresserar mig (vill jobba med det).

Men jag följer din blogg oxå för att jag såg när jag började läsa den att du har en reumatisk sjukdom. Jag utreds på grund av att jag har ont i höfterna och SI-lederna samt att jag börjat få ont i mina händer. Det började i slutet av sep 2010 och jag har fått kämpa med läkarna för att få veta vad det är och trots att jag själv jobbar på ortopeden och vet hur jag ska gå till väga dröjde det ända tills nu innan jag fick komma till reumatologen som inte kan göra något på grund av att ortopeden inte gjort någon vanlig MR (bara MR med kontrast i leden på höger sida) trots att jag påpekat att jag ville ha vanlig MR (dessutom min kollega). Nu kan ju ingen MR göras eftersom jag är gravid. Jag vet inte om jag har en reumatisk sjukdom men de misstänker Bechterews. Därför läser jag din blogg lite extra för att få en inblick i hur det är att leva med en reumatisk sjukdom, även om det inte riktigt är samma. Önskar att det fanns ett forum för reumatiker. Har så mycket frågor och vardagstankar som hade varit intressant att få svar på från de som har bechterews.

Sorry för att det blev lite långt. Shit vilken morgon människa du är!

http://www.cenix.se

 
petra

petra

28 mars 2012 20:29

Jobbigt. vet själv då jag har skov då o då-
Styrkekram

http://zupermamman.blogg.se

 
jennifer

jennifer

28 mars 2012 21:38

Fiin blogg :) lust att följa varandra med bloglovin och blogkeen? Kram

http://jeennifeerA.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards