★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 19 mars 2012

hmmm....

Av Lisa - 19 mars 2012 16:44

jaha.... Nu fattar jag nada! Har suttit med f-kassan i luren i typ en halvtimme.. Samtalet slutade med ett utbetalningsbesked med 3 gånger så mycket pengar som jag hade tänkt mig.. hmm.. Jag sa genast att jag tyckte det lät mycket och att jag inte brukar få så mkt.. Men tydligen så skulle det vara så. Tack och bock!! Hoppas jag inte blir återbetalnings skyldig bara..  Varenda krona känns värdefull just nu när det är körkort, bil, barn grejjer, tandläkare och gud vet vad som ska betalas.

Sitter just nu med en sovande Mini på armen. Efter ett par timmars knorrande så somnade hon äntligen.. Så jag skriver med en hand.. De ni! Det tar ca hundra år ungefär, haha!

Dom ska iaf sänka Niferex-dosen nu eftersom hon får så ont i magen, och det är vi glada för. Så jobbigt att se henne kämpa så hårt hela tiden..Men då får man kanske va beredd på en blodtransfusion till istället. Men hellre det!!!  Dagens vikt: 2496.. Hon vill liksom inte riktigt kliva över 500grams strecket! Men imorgon kanske..  


Fredrik klarade teorin!!!!! Bara uppkörningen kvar nu.... 


 
 
Ingen bild

Yvonne Kvant

19 mars 2012 17:57

Då får man gratta till teorin så länge. Ska bli spännande och höra hur det har gott men kan inte tänka mig utan att det har gott bra. Skönt det med vagnen. Tandläkaren det e en pina om inget annat så för ekonomin.Håller tummarna vid detta laget borde han vara färdig. Lilla gumman repar sig långsamt kroppen måste ju hänga med oxå.

 
Ingen bild

Anci

19 mars 2012 22:30

Grattis till Fredriks teoriklarande =)!

Visst är det lite konstigt att tycka att en blodtransfusion inte är någon större deal?! Men när man har kommit upp i typ sjuhundrafemtioelfte transfusionen känns det som en trygghet att veta att de nästan genast mår bättre efter lite blod...

 
Anna

Anna

20 mars 2012 14:20

Vad härligt att han klarade körkortet! Grattis till er:)
Måste bara skriva till dig att jag också fick ett mycket högre belopp utbetalat en gång när vi fick TFP från FK. Jag pratade med flera personer i deras kundtjänst och de flesta hävdade att det var rätt ersättning, men jag gav mig inte eftersom jag var rädd att jag skulle få sota för det så småningom när jag minst anade det. Till sist fick jag veta att den stora utbetalningen berott på att de baserat den på min lön. Den ska ju baseras på föräldrapenningen, så jag fick betala tillbaka. Det är skitsurt att betala tillbaka och som du skriver är varje extra krona värd mycket, men jag vill bara varna dig så att du vet:) Det är ju bara ett fåtal personer på FK som kan det där om TFP, så be att få prata med en av dem om du är osäker!
Härligt att Denise mår bättre igen! Duktiga tjejen!

http://blixtibus.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards