★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 10 mars 2012

Ovisshet

Av Lisa - 10 mars 2012 16:13

Sitter här med en utslagen liten bebis i famnen. Cpapen väser välbekant och det känns som om vi har tagit ett stort kliv bakåt.. Vet fortfarande inte vad som är fel, och crp är normalt fortfarande.. Men hon får antibiotika ändå. Just ni får hon lite blod också, och hon får 15ml vätske ersättning vid varje måltid.. Lungorna är röntgade och nu kan vi bara sitta här och hoppas på bättre tider. Tycker ändå att hon såg lite piggare ut när hon skulle äta klockan tre än vad hon gjorde i morse när jag kom.. Då hade hon det där uttrycks lösa ansiktet, munnen halvöppen och tungan utanför. Hoppas verkligen verkligen att det här vänder!! Men som vanligt är jag beredd på det värsta, redo att åka upp till Umeå igen. Redo att sitta och vaka vid respiratorn i timtal.. Men så ska det inte behöva bli !! Håll alla tummar! Jag känner mig helt förstörd, vill bara sova bort allt det här, spola fram, tänka på nåt annat.. Men man kan inte alltid fly, så är det bara!

 
 
Ingen bild

Yvonne Kvant

10 mars 2012 16:37

Tio steg fram och ett tillbaka är det inte så. Skönt att dom tar det på allvar och tar en del prover med en gång. Men såklart jätte jobbigt att inte veta.Ta ett djupt andetag ner med axlarna och andas ut igen så släpper spänningen i kroppen och så orkar man ta nya tag.
Kramar i massor.

 
Ingen bild

Malin b

10 mars 2012 16:37

Hon behöver kanske bara vila lite, lite förkyld kanske. Det kan räcka för att behöva cpap ;)
Hoppas hon är piggare till kvällen.
Styrke kram

 
Sara

Sara

10 mars 2012 16:56

Stora varma kramar och lyckönskningar till er.. Tänker på er! <3

http://Kinisjarvi.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

is

10 mars 2012 17:58

hittade din blogg när jag surfade runt. Jag vill börja med att grattulera till er fina dotter! jag håller tummarna för att hon snart mår.bättre och för att tiden ska gå fort så ni snart får komma hem!
Jag har själv fått en dotter i vecka 25 (2008) men det gick inte lika bra som för denise.. nu är jag äntligen gravid igen i vecka 23, skräcken över ännu en prematurförlossning är stor men dina ord ger mig hopp,tack för att du delar med dig av er stjärna!

 
Celine - Mamma uppgraderad med AS

Celine - Mamma uppgraderad med AS

10 mars 2012 18:03

Ojoj... usch... Hoppas verkligen att det vänder. Håller alla tummar och tår jag kan.

http://phantazia.blogg.se

 
Erika

Erika

10 mars 2012 18:03

Hej.
Jag fäljer din blogg och vet liiite av vad ni går igenom då min son föddes lite för tidigt och fick vara på sjukhus i 3 veckor. Inget mot vad ni har fått gå igenom. Vill bara skicka en styrkekram och säga att jag tycker att ni kämpar på väldigt bra, både ni föräldrar och lilla Denise! Kram Erika

http://www.minbebis.com/blogg/operationbaby

 
Linda - Hugos mamma

Linda - Hugos mamma

10 mars 2012 18:22

Men lilla stumpan då :( tänker på er och håller tummarna för att hon slipper cpapen snart!

http://Enlitenbebisimagen.blogg.se

 
Elin

Elin

10 mars 2012 18:30

Tänker på er! och håller tummen!

http://livtaget.blogspot.com

 
Camilla

Camilla

10 mars 2012 18:35

Åh nej vad jobbigt! :( håller alla tummar Och tår att hon mår bättre imorgon! Kram!

http://tuffevictor.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Monica

10 mars 2012 19:06

Klart vi håller alla tummar, och tår med!

 
Melah

Melah

10 mars 2012 19:36

Jag håller alla tummar och tår!

Jag följer din blogg och har läst varje inlägg. Ni har en otroligt söt dotter :)

http://melahsplace.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Pia

10 mars 2012 19:37

Å, vad tråkigt att höra att Denise är sämre =( Hoppas hon snart är piggare igen! Det är ju en riktig liten kämpe! Många styrkekramar!

 
Frida

Frida

10 mars 2012 20:27

KRAAM!!

http://fridasbetaktelser.blogspot.com

 
Ingen bild

Cicci

10 mars 2012 20:47

Det gör ont i mitt mamma hjärta nu. Ni är riktigt kämpare hela familjen! Stor styrke kram till er!!

 
Ingen bild

Maria

10 mars 2012 21:04

Jag sitter här och håller tummarna för att det ska gå bra å att Denise orkar kämpa.
Varmaste kramar

 
Emelie

Emelie

10 mars 2012 21:52

Styrkekram till hela familjen!

http://emmisibirier.bloggagratis.se

 
Alexandra

Alexandra

10 mars 2012 23:19

Har läst det mesta i din blogg och blev helt tagen!
Ni har en helt sjukt söt liten dotter och jag hoppas hon kämpar vidare och att allt går bra för er!
Som sagt, otroligt söt... En riktig liten stjärna!
Lycka till!

http://Anordvall.blogg.se

 
Fighting Spirits

Fighting Spirits

11 mars 2012 08:21

Har läst ngr inlägg här nu på raken i din blogg och jag blir tårögd...

Vilka kämmpar ni är, vilken kämpe eran Denise är!!!

All lycka till er i framtiden och hon kommer bli världens starkaste onge när hon kommer hem till er, all kärlek och styrka till er...

http://www.fightingspirits.blogg.se

 
Ingen bild

Denise

11 mars 2012 09:16

Håller tummarna så hårt jag kan, och sänker Denise massor med kämpe tankar! Håll ut, det vänder snart till det bättre igen!

 
Ingen bild

Jenni - Tildes mamma

11 mars 2012 09:52

Denna berg o dalbana:( eran prinsessa orkar detta oxå, det har hon bevisat tidigare.
Men för säkerhetskull håller vi tummarna för henne extra hårt.
Styrkekramar i massor.

 
Ingen bild

Karro

11 mars 2012 09:58

Jag håller tummarna nu att det vänder o ni slipper åka tillbaka till nus! Lilla kämpen eran!! Kramar till er. /Karro, Umeå.

 
Petra

Petra

11 mars 2012 12:18

Tänker så på er.
Håller tummar & tår att de vänder igen

Massa kramar Styrkekramar
hoon e ju bara så underbart söt

http://zupermamman.blogg.se

 
Julia

Julia

11 mars 2012 15:16

Men lilla Denise, kämpa på!
Jag förstår att det måste vara så tungt när det blir såhär. Ni är otroligt starka som orkar!

http://juliaochtuva.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards