★ 399 gram ★

Alla inlägg under februari 2012

Av Lisa - 8 februari 2012 08:28

God Morgon.. Eller inte. Har legat och vridit mig iflera timmar med en hemsk huvudvärk. Tänk om det är blodtrycket nu igen?? Som tur är så har jag tid hos doktorn 9.45 idag och då ska jag även kolla blodtrycket. Känns bra att veta iaf. Antingen är det blodtrycket, eller så kommer det från min onda nacke.. Men jag har ju haft så ont i magen i några dagar också.. Ända sen i Fredags. Har nästan trott flera gånger att jag ska få ett gallstens anfall eller nåt. Usch, det var ju precis så det kändes, fast 100 gånger värre när jag åkte in med elkampsi-kramperna (eller vad det nu hette) när jag fick Hellp syndrom! Huvva, det vill man inte tänka på. Man undrar ju hur mycket stryk kroppen har tagit och om det har gett några bestående skador, eller om jag kan bli sjuk av det i framtiden..

Ska passa på att ställa tusen frågor hos doktorn idag! Det dyker ju upp fler och fler funderingar ju längre tiden går. Saker som helt enkelt inte har fått plats i min skalle förut. Nu får dom plats, för just nu mår Denise ganska bra, och då har jag tid att tänka lite på mig själv och min hälsa. Min hälsa är ju ändå rätt så viktig om jag ska kunna ta hand om Denise i framtiden...


Av Lisa - 7 februari 2012 20:28

Tack Tack Tack, för alla varma kommentarer!! Har suttit här och läst och blir alldeles varm i hjärtat!


Jag möttes av en väääääldigt trött liten Denise när jag kom tillbaka till sjukhuset. Hon hade nämligen varit utan cpap i flera timmar och det tog på krafterna! Min duktiga tjej! Tre timmar tror jag det blev.

Hon har nu fått testa det nya cpap systemet som dom ska börja med, eller prova på eller hur det nu blir.. Jätte skönt för lilla näsan, och skönt att slippa bli ihopklämd, men jag vet inte om den är så super bra. Jo, så länge hon ligger stilla, men vrider hon på sig så tappar den trycket lätt.

Jag har tvättat henne i vanlig ordning.. Men det blev ju lite annorlunda nu när jag inte ens visste hur man skulle sätta på den där nya "mössan".

Nu har Denise 10ml mat i timmen! Och imorgon blir hon nog fri från alla sina dropp! Sååå skönt! Då blir det lättare att lyfta henne igen!

 

Så här ser den alltså ut..

Av Lisa - 7 februari 2012 13:21

Ja då har man power shoppat, power klippt håret och strosat omkring och fått solen i ögonen! Nu är batterierna laddade och jag är redo för att ta rätt på min dotter igen!

 
Av Lisa - 7 februari 2012 10:10

Okej, första steget mot ett barnrum här hemma! Kan inte skryta med någon snabbhet eller snabb hjärn kapacitet när det gäller att skruva möbler haha! Har en till sån där hyllinsats med lucka, men den var så jobbig att skruva ihop sp ja tar den nästa gång! Nu är ja less!

 
Av Lisa - 7 februari 2012 07:45

God morgon! VERKLIGEN! Känner mig helt utvilad. Jag sover nog varken djupt eller gott i sängen på anhörig boendet, det förstår jag nu! Klockan är inte ens åtta och jag har redan hunnit med en morgon prommis, ett litet träningspass här hemma, dammsugit och plockat lite, och nu även ringt det fruktade samtalet för att höra hur min dotter mår.. Hennes natt hade varit helt okej! Inga konstigheter, inga dippar och dom hade tränat ur henne en timme igårkväll och det gick hur bra som helst!Jag och Fredde tittade på Sofias änglar igår och jag släppte fram en och annan tår och konstaterade att det finns dom som har det värre än oss! Usch så hemskt, jag ska börja följa hennes blogg , helt klart! Jag låg och grubblade och funderade en massa igårkväll och försökte luska ut varför allt känns helt annorlunda helt plötsligt.. JAG är annorlunda, vissa saker känns jobbigare, jag har konstiga tankar och jag känner mig så trött! Det enda jag kom fram till var att det hände något med mig när Denise fick den här senaste infektionen. Jag vet inte hur man ska förklara det, men jag tappade något. En bit av mig själv, en bit av glädjen, en bit av mitt framtidshopp.. Något hände, och nu känns allt så mycket tyngre. Känner faktiskt att om det inte vänder, så kanske jag måste fundera på om jag behöver lite hjälp.. Jag kanske behöver äta anti depressiva. Eller något sånt.. Hur som helst så känner jag mig tyngre och tyngre i sinnet och det känns inte bra. Men det är ju tur att jag märker det själv i alla fall!

Av Lisa - 6 februari 2012 22:20

Är egentligen inte ett dugg trött, men bara för att min säng är så skön så har jag redan gosat ner mig bland kuddarna! Älskar att man liksom får klättra upp i sängen istället för att behöva böja sig ner! Okej, det där lät konstigt men vår säng är väldigt hög och den jag ligger i på sjukhuset är typ i knähöjd!! Sova, njuta, tänka på annat än allt elände! Målet för imorgon är att försöka släpa mig in till en frisör och fixa håret! Jag ser rent ut sagt: för djävlig ut! Natti natti

Av Lisa - 6 februari 2012 18:11

Nu när Denise vuxit ur sin fina body så får nallen låna den istället! Själv så sitter jag på tåget hem till Övik! Känner att jag behöver sätta mig själv på laddning över natten. Batterierna är så dåliga så jag har känt mig helt pucko och seg i hjärnan hela helgen..

 

11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards