★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 14 februari 2012

Tisdag och månadsfirande!

Av Lisa - 14 februari 2012 10:14

God Morgon! Har precis varit upp och gjort en av dagens tre stomi-överföringar på min lilla prima-donna! Det gick smärtfritt och hon höll sig lugn. Nu är vi uppe i 4ml varje gång så att hon inte ska förlora så mycket näring!

Doktorn sa att hon är på gränsen till att behöva CPAP.. Och ärligt talat så är jag inte alls förvånad. Jag är snarare förvånad att hon klarat sig i grimma så pass länge som hon gjort. DOm hade tagit en blodgas och den visade att hon hade lite högre koldioxidhalter i blodet.. Men vi får se. Hon var ju lite dippig igårkväll, och även nu på morgonen. Det är väl jobbigt att andas helt själv helt plötsligt, och hon har ju nästan ingen syrgas alls (0,02) och ibland får hon till och med träna ur grimman för hon syresätter sig så pass bra.. Men när hon blir trött så blir det jobbigt. När hon sover djupt, och när hon blir arg/stressad så kan det bli jobbigt ibland också, och då kan man behöva skruva upp syrgasen lite.. Det är inget som jag känner att jag är orolig för egentligen, men tråkigt för henne om hon måste ha cpap igen eftersom hon avskyr den så mycket!


Grattis Denise på 3 månader-dagen!!      Du får 3 hjärtan av mamma på alla hjärtans dag!!   Fast egentligen är du värd en miljon hjärtan, men det får inte riktigt plats här!!

 
 
Ingen bild

Josefine-mamma till prematurkille

14 februari 2012 10:33

Tycker hon har varit otroligt duktig som klarat sej med grimma på natten o inte behövt bytt till cpap då:)
Grattis Denise!!:)
Hoppas ni får en mysig alla-<3-dag


(på våran kille använde dom inte hakar på ögonund. Skönt! Annars hade jag inte klarat av att vara med)

 
Ingen bild

Claudia

14 februari 2012 10:38

Hej! Har själv en dotter som vägde 760 g vid födseln och var 6 manader i sjukhuset. Jag hoppas, att allt gar bra för er! Och du kan hälsa din dotter, att hon är ett ämne i utländska tidningar ocksa. Hälsningar fran Hamburg till Umea

Lisa

14 februari 2012 14:44

Oj, då vet du ju precis vad det här handlar om, och vad man får gå igenom!
Har Denise varit i nån utländsk tidning???

 
Gill

Gill

14 februari 2012 11:39

Grattis på 3månaders dagen! <3

http://anglatofflor.blogspot.com

 
Maria

Maria

14 februari 2012 11:49

Stort grattis till er fina tjej!

http://ensortsmamma.blogg.se

 
Ingen bild

Sofia

14 februari 2012 11:59

Grattis Denise på 3 månaders dagen. Hoppas mamma o pappa får en lugn o mysig alla hjärtans dag

 
MAMMAN SOM KÄMPAR FÖR LIVET

MAMMAN SOM KÄMPAR FÖR LIVET

14 februari 2012 12:45

Stora tjejen nu ju <3 :)

http://overleva.vimedbarn.se

 
Ingen bild

Ninni

14 februari 2012 12:51

<3

 
Ingen bild

Monica

14 februari 2012 13:31

Grattis lilla Denise!

 
Ingen bild

hanna

14 februari 2012 14:59

hur gick ögonundersökningen??

Lisa

14 februari 2012 20:35

Jo, det såg lite lugnare ut den här veckan än vad det gjorde förra veckan! Men fortsatta kontroller varje vecka ändå för att se om det går tillbaka eller om det utvecklas

 
camilla

camilla

14 februari 2012 15:03

Grattis till lilla kämpen Denise! Hoppas ni alla får en bra Alla Hjärtans Dag!
Kram C

http://tuffevictor.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

anncha

14 februari 2012 15:30

grattis du lilla mi-rakel!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards