★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 8 februari 2012

Falskt Alarm?

Av Lisa - 8 februari 2012 21:51

Chillar lite efter att ha blivit tvättad och ompysslad!


Infektionsproverna visade inget och Denise har skött sig ganska snyggt resten av dagen. Ganska snyggt!  Men man fortsätter såklart att hålla ett öga på henne!

Hennes stomipåse har lossnat tre gånger idag. TRE GÅNGER! Stackars lilla flicka, hoppas att den sitter kvar nu när jag ansträngt mig och verkligen gjort allt jag kan för att det ska sitta ORDENTLIGT!

Efter ompyssling och vägning så fick hon ligga kvar i grimma, och jag tog upp henne i famnen och matade henne! Vid förra matningen så kräktes hon och höll andan, så det kanske inte är riktigt optimalt att ligga platt på rygg när man får i sig ett mål mat! Men i mammas famn gick det bättre! 

Jag satt med henne i famnen i en timme ungefär.. Ända tills hon plötsligt började puls-dippa.. Hon blev mörk i färgen och pulsen gick ner på 70.. Då ropade jag efter personal och vi satte på hennes cpap igen. Hon protesterade inte kan jag lova. Hon var helt slut, så det var nog skönt att få tillbaka den! ca 4 timmars urträning har det blivit idag iaf! Imorgon kör vi igen!!

När jag satt med henne i famnen så kom jag på att det är första gången jag sitter så med henne sen hon blev frisk från sin senaste infektion... Måste bli lite bättre på det, överkomma mina fobier och tvångstankar! Hon mår ju bra av att man tar upp henne, det är ju inte meningen att hon ska ligga i en säng hela tiden!!

 
 
Ingen bild

Alexandra

8 februari 2012 22:20

Åhh vad jag beundrar din styrka! Förstår att det e jobbigt, men du är starkare än du tror! Titta bara på lilla Denise, så stark o vacker liten flicka!Önskar verkligen er all lycka framöver!

 
Johanna

Johanna

8 februari 2012 22:39

Så fin hon är... lilla prinsessan <3

Duktigt Denise har kämpat idag, lilla hjälten!

Hoppas det fortsätter på samma sätt framöver!

STOR KRAM

http://grynisen,bloggplatsen.se

 
Linda - Hugos mamma

Linda - Hugos mamma

8 februari 2012 22:52

Hoppas det bara var falskt alarm! Så söt Denise är på bilden! :) Styrkekramar till er!

http://Enlitenbebisimagen.blogg.se

 
Ingen bild

Sandra

9 februari 2012 06:52

Hej.
Skönt att det inte var någon infektion. Vilken kämpe hon är och du och din man ochså förstås. Jobbigt med stomipåsen, det var ett gissel minns jag. Att försöka få den fästa ordentligt på deras lilla mage. Nån natt på Östra så lossnade den konstant, samt att hennes hud på lilla magen var helt röd och irriterad :( Hoppas den sitter nu. Kram.

 
Mikaela mamma till Nemo

Mikaela mamma till Nemo

9 februari 2012 09:30

Hon är så ruskigt fin! :)

http://mikkanhellman.blogg.se

 
Ingen bild

Jenni - Tildes mamma

9 februari 2012 11:51

Hej, har börjat följa din blogg den senaste tiden, men läst allt. Det är inte mycket vi kan säga för att trösta men du ska veta att många varit med om liknande resa o de allra flesta går det bra för. Ett exempel är vår Tilde som oxå hade en fruktansvärt start i livet. Hon föddes visserligen i v.32 men fostervattnet gick i v.24, så hennes lungor är som v.24, sen tusen komplikationer o infektioner med följande utredningar, ovisshet, operationer o annat. Vi fick tillslut ta hem henne visserligen med syrgas, satrationsmätare o andra slangar o apparater men det kunde vi sluta med efter ett par månader. Idag är Tilde en väldigt liten men ack så envis "frisk" tjej som har fyllt två o går på dagis o allt tuffar på, behöver lite astmamedicin men helt ok.
En dag vaknar ni upp o inser att ni har "normala" vardagsbekymmer som vanliga föräldrar ojjar sig över, förkylningar o maksjuka det är i våra öron lyxproblem när man har varit på livets botten o vänt. En bamse tröstande kram o hoppas att detta ger dig lite hopp i allt det svarta. Prematurbarn har en sån otrolig livsvilja, den kan inte mätas med något annat.

 
Ingen bild

Marlene

9 februari 2012 14:13

Gud vad hon är lik Fredrik på detta fotot :)

 
Sofie - Mamma till två små

Sofie - Mamma till två små

10 februari 2012 10:35

Fattar verkligen inte hur ni klarar av denna berg och dal bana! Ni är underbara! Och du är underbar och er lilla är underbar!

http://lillgarden.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards