★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 2 februari 2012

En "sån där" mamma!

Av Lisa - 2 februari 2012 17:05

Herre gud! Insåg precis att jag börjar bli "en sån där".. Jo, en sån där mamma som filmar och knäpper kort på sitt barn hela tiden och tror att hela världen tycker att det är lika FANTASTISKT som hon själv! EXAKT sån är jag!

Själv så tycker jag inte att det är ett dugg intressant att kolla på bilder och filmsnuttar av andras ungar, men nu börjar jag förstå varför vissa är så flitiga med kameran!

Har precis suttit och filmat säkert 10 olika klipp på Denise bara för att fånga små söta grejjer som hon gör, som jag vill föreviga.. Och, ni får stå ut med mig, jag MÅSTE bara få lägga up ETT klipp iaf!

Älskade lilla unge! Tänk om hon bara visste hur mycket starka känslor hon väcker hos så många människor! Förutom Mamma&Pappa så har ju Denise en hel stor släkt som alla hoppas och glädjs och följer alla hennes framsteg och bakslag. Vänner och bekanta, och även en del av "bloggvärlden" som gör samma sak! En dag kommer hon veta och förstå!!

Nu ska jag snart upp och göra överföring.. Överföring?? Ja.. det låter skumt, men man tar helt "enkelt" bajs som kommit ut i stomipåsen, drar upp det i en spruta och sprutar ner det genom en tunn kateter ner i den andra delen av tarmen.. Den delen som går ner till rumpan. På så vis får hon använda den delen av tarmen också och bajsa den naturliga vägen! Tänk va skönt det ska bli när hon får operera ihop sina små stumpar igen, och ha magen fri från den där stora påsen!!

 
 
Ingen bild

Ninni

2 februari 2012 17:56

Hon är helt sagolik och bedårande, mitt hjärta smälter av hennes leende och glimten i ögonen...

 
Malin K

Malin K

2 februari 2012 19:14

Men hon är ju bara såååååå söt!
Härligt att hon mår så bra nu:-)

http://www.malinkjellberg.blogspot.com

 
Ingen bild

Birthe

2 februari 2012 19:26

Så underbart söt! Man kan inte se sig mätt :)

 
Ingen bild

Josefine-mamma till prematurkille

2 februari 2012 19:44

Jag har också massa små filmer o typ 23 bilder tagna samma minut haha:)
Så söta händer!! "vanliga" bebishänder e inte söta längre:p

Ni är duktiga!

 
Ingen bild

sofie

2 februari 2012 20:20

Jag tycker i alla fall att det är såå härligt att få se nya bilder på Denise, det är underbart att få följa den lilla kämpen och alla hennes framsteg! :)

 
Sabina tårtgalen

Sabina tårtgalen

2 februari 2012 20:20

Hon är otroligt söt. Gjorde ni bra hehe

http://www.mammastartor.blogg.se

 
Ingen bild

Mamsen

2 februari 2012 21:10

Du kan fota och filma hur mkt som helst! Man ser sig aldrig mätt på henne!

 
Linn

Linn

2 februari 2012 21:22

Men lilla pyret! Vilket jobb hon gör, en kämpe ända ut i fingerspetsarna! Och lika så hennes mamma, du gör ett fantastiskt jobb.
Jag känner bara att jag skulle vilja ta bort alla slangar och dylikt och ta på mig de själv och lägga mig där. Inte ska de små liven behöva ha de jobbigt. Men hon är en kämpe och förhoppningsvis gör de henne till en stark kvinna i framtiden!

http://www.linnlundberg.wordpress.com

 
Ingen bild

Cecilia

2 februari 2012 21:33

Hej!
Jag hittade din blogg genom en annan blogg jag följer. Har nu suttit och läst alla dina inlägg sedan Denise föddes. Jag blir så otroligt, otroligt berörd av er kamp. Vilka kämpar ni är allihop!!
Denise är så jättesöt och vilken stark tjej hon är som tar sig igenom det ena efter det andra.
Och vilken otroligt fin mamma du är! Samtidigt som jag suttit med hjärtat i halsgropen när jag läst allt, så blir jag också enormt berörd av all kärlek, styrka och mod som genomsyrar allt du skriver om.
Många kramar till er!

 
Sara

Sara

2 februari 2012 22:18

Hittade hit igår och har blivit så berörd av eran situation. Tänkte på er igår när jag stod med taxin utanför NUS i väntan på kund mitt i natten.

Jag håller tummar och tår för er. Kämpa på! Alla känslor är tillåtna =)

http://genomsaraslins.blogg.se

 
Anna

Anna

3 februari 2012 00:56

Det klart du ska fota och filma och visa. Det är så roligt att få se henne och hennes utveckling. Hur det än är så säger ju en bild så mycket mer. Och en blogg blir ju mer levande med bilder. Så det klart du ska vara en "sån" förälder! (Jag är likadan.) Om inte annat kommer ju Denise att uppskatta att ni fotat så mycket. Och tro det eller ej, man glömmer väldigt snabbt hur små de varit.
Jag blir så glad för er skull varenda gång jag kikar in här och får läsa om din dotters framsteg!

http://www.wockatzmirakel.blogspot.com

 
Ingen bild

J

3 februari 2012 01:12

Men din flicka är ju inte som alla andra... Det som gör att man tittar på andras bilder och videos av barn är ju när barnen man tittar på är speciella på något vis. Extra vackra, extra roliga, extra knasiga, eller som i ditt fall extra speciella helt enkelt :)

 
Helen

Helen

3 februari 2012 08:56

Så mysigt! Och så himla vackert de där små ljuden hon gör. Tårarna bara sprutar ur ögonen på mig =). Jag är gråtig av mig sen jag själv fick barn men detta blev jag väldigt berörd av!
Kämpa på och jag ser fram emot att få läsa om och se framsteg på vägen!

Kram

http://xenas.blogg.se

 
Ingen bild

Rebecca

3 februari 2012 09:20

Jo det är klart att man vill se bilder o filmklipp när man följer bloggen dagligen, man känner för Denise även att man aldrig kommer att träffas o hoppas på det bästa för er alla. Så det är roligt att se.

 
Sofie - Mamma till två små

Sofie - Mamma till två små

3 februari 2012 09:21

Helt underbar liten... bara fotografera och filma du!

http://lillgarden.blogg.se

 
Beatrice

Beatrice

3 februari 2012 10:54

Bara fortsätt med foto / film . Jag ska kolla även om du ju nu är sådan mamma ha ha

//kram till er & ha en bra dag o helg

http://www.beatrice-minadagarilivet.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards