★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 31 januari 2012

En bra dag!!

Av Lisa - 31 januari 2012 19:39

Myskväll med min lilla dotter! Ja, jag tycker det är så mysigt att vara där uppe i vår lilla hörna och pyssla med Denise! Idag har hon varit ur CPAPen två gånger. Första gången mitt på dagen, och så nu. Och nu invigde hon sin lilla grimma, för hon behövde lite syrgas. Självklart hade jag ingen kamera med mig upp.. Tyyyypiskt! Men imorgon ska jag fota! Jag har pysslat, tvättat, städat lite och gosat med henne, men nu blev hon trött och somnade, så då passade jag på att smita ner på rummet en stund!

Jag har även hunnit med ett träningspass idag! Stack iväg på IKSU och körde ett Body Pump pass, och jag hade en riktig träningsglädje idag. Har saknat den där speciella känslan jag brukar få när jag tränar, men idag fanns den där och den känslan gör mig gott!


Håller på att läsa igenom några bloggar som jag blivit inbjuden att läsa. Det är skrämmande vad lika våra historier är! Det finns alltså säkert tusentals mammor där ute som gått igenom/går igenom samma resa som jag går igenom just nu. Ibland känner man sig så ensam i alla känslor och man tror att man är konstig, men jag är långt ifrån ensam, och Denise är långt ifrån den enda bebisen som kämpar tappert! Herre gud va många små starka killar och tjejer det finns! Nu, här på Barn 4 finns ett helt gäng som alla har lika stor livsvilja som min Denise! All kärlek och styrka till alla föräldrar och barn som lever Neo-livet!   


Snart kommer vi i tidningen IGEN! Den här gången i vår lokaltidning! Fick ett sms från Örnsköldsviks Allehanda och jag tänkte att: Har jag ställt upp i två andra tidningar, så är det ju självklart att jag måste ställa upp för tidningen från min hemort också!

 
 
Ingen bild

Karro

31 januari 2012 20:46

Har suttit å läst din blogg å jag känner igen mej så mycket. Fick en dotter den 24 februari 2011 som kom i v27 och de är så mycket som ja känner igen mej i. Men samtidigt inser jag att vi hade väldigt tur att hon iaf ville va kvar så länge i magen. Ni har de inte lätt men ni har rätt inställning och kämpa på.. Sänder många tankar till er och håller tummarna att det går bra...

 
Ingen bild

Josefine-mamma till prematurkille

31 januari 2012 20:55

Va hon är duktig! Man blir så imponerad av våra små vad dom klarar av!

 
Ingen bild

Ninni

31 januari 2012 21:25

Yes :) Go girls!!!

 
Ingen bild

Marina

31 januari 2012 23:25

Härligt med en bra dag! Det kan man behöva! Har du sett den här sidan: http://www.minus56.se/
Kanske inte så billigt, men mycket fint. Hittade inte särskilt mycket minikläder när dottern var liten. Hon hade bla en body med mörk/ljusrosa ränder i storlek 32. Ursöt men lite lik nasse i Nalle Puh med den dressen och en tilltryckt näsa av CPAP'en. Svårt att förstå att hon haft den på sig, när man tittar på den nu, nästan 3 år senare...

Vad har lilltösen för storlek?

 
Ingen bild

Amanda

1 februari 2012 00:19

Har läst igenom din blogg nu, fastnade verkligen i eran historia och det som ni upplever. Jag tycker att det är så OTROLIGT starkt av er och eran underbart söta dotter, man blir stolt! Hon är ett mirakel!

Ni har sådan kämpaglöd, det kommer räcka ända fram! Styrke kramar ifrån mig och många fler!!

 
Ingen bild

Joanna

1 februari 2012 12:05

Massor av styrka och lugn till er! Den här tiden är så oerhört svår, den liknar ingentin annat i livet och är inte något man kan tänka sig in i om man inte varit där. Det är en värld som bara vi känner till, som en annan prematurmamma sa. Mina tvillingar föddes v 25+4 och är idag världens vildaste, vackraste, finaste 2,5-åringar. Med tanke på hur det var på neo, hur det kändes och hur rädd man var känns det konstigt att säga att jag idag inte minns så mycket från den tiden, eller jag tänker inte på det iallafall. Så kommer det bli för er också. En dag är ni klara med det här och sen börjar ert vanliga - men nya - liv igen! (även om det kan vara mer eller mindre som följer med)Jag önskar er all lycka! Kram

 
Ingen bild

Joanna

1 februari 2012 12:07

Och PS: Vad sööt hon är, Denise!! Så stora fina ögon :) Vilken gulla!

 
Sofie - Mamma till två små

Sofie - Mamma till två små

1 februari 2012 19:54

låter som en bra dag.. låter som en dag innan sista infektionen... hoppas era dagar blir såhär bra framöver också :)

http://lillgarden.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards