★ 399 gram ★

Alla inlägg den 31 januari 2012

Av Lisa - 31 januari 2012 19:39

Myskväll med min lilla dotter! Ja, jag tycker det är så mysigt att vara där uppe i vår lilla hörna och pyssla med Denise! Idag har hon varit ur CPAPen två gånger. Första gången mitt på dagen, och så nu. Och nu invigde hon sin lilla grimma, för hon behövde lite syrgas. Självklart hade jag ingen kamera med mig upp.. Tyyyypiskt! Men imorgon ska jag fota! Jag har pysslat, tvättat, städat lite och gosat med henne, men nu blev hon trött och somnade, så då passade jag på att smita ner på rummet en stund!

Jag har även hunnit med ett träningspass idag! Stack iväg på IKSU och körde ett Body Pump pass, och jag hade en riktig träningsglädje idag. Har saknat den där speciella känslan jag brukar få när jag tränar, men idag fanns den där och den känslan gör mig gott!


Håller på att läsa igenom några bloggar som jag blivit inbjuden att läsa. Det är skrämmande vad lika våra historier är! Det finns alltså säkert tusentals mammor där ute som gått igenom/går igenom samma resa som jag går igenom just nu. Ibland känner man sig så ensam i alla känslor och man tror att man är konstig, men jag är långt ifrån ensam, och Denise är långt ifrån den enda bebisen som kämpar tappert! Herre gud va många små starka killar och tjejer det finns! Nu, här på Barn 4 finns ett helt gäng som alla har lika stor livsvilja som min Denise! All kärlek och styrka till alla föräldrar och barn som lever Neo-livet!   


Snart kommer vi i tidningen IGEN! Den här gången i vår lokaltidning! Fick ett sms från Örnsköldsviks Allehanda och jag tänkte att: Har jag ställt upp i två andra tidningar, så är det ju självklart att jag måste ställa upp för tidningen från min hemort också!

Av Lisa - 31 januari 2012 12:11

Idag är jag en stolt mamma! Stolt över att ha fått en så stark dotter, som mot alla odds kämpar sig igenom den ena infektionen efter den andra. Idag såg ALLA värden fina ut. Till och med CRPn som nu var nere på 28 om jag inte minns fel!! Maten har funkart bra, så nu görs en försiktig ökning till 3ml/timmen. Är även en gnutta stolt över mig själv som nyss har spenderat en timme i en blå tandläkarstol med bultande hjärta och centrifug i bröstet! Men nu är det gjort.. Självklart var ju ju tvungen att stoppa i mig ett par "räddnings-piller" innan, annars hade jag inte ens tagit mig dit. Mina ångest tabletter. Och den här gången funkade dom. Det är inte alltid dom gör det, men det kändes bra. Nu är jag 2300kr fattigare men har två trasiga tänder mindre att bekymra mig över! Känner mig som en riktig tönt att jag är så fjantigt rädd för tandläkaren. Det är inte farligt, det gör ju knappt ont ens! 

Nu blir det en shake till lunch.. Mest bara för att bedövningen inte släppt. Vill ju inte bita mig i kinden!

I don´t need no one to tell me about heaven! I look att my daughter, and I believe!

  


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards