★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 30 januari 2012

God natt

Av Lisa - 30 januari 2012 23:00

En helt okej kväll! Har tvättat, bytt CPAP mössan och allt det där. ÄNTLIGEN! Det börjar kännas "som vanligt" igen! Kunde ta på henne lite kläder, stå och vagga henne i famnen en stund när hon blev ledsen. Ja, precis så som man vill att det ska vara! Vi vill ALDRIG MER ha respiratorn!!! Inga fler infektioner nu! Det får vara nog! Nu ska hon bara bli helt fri den här äckliga bacillen, sen vill vi ha lugn och ro!

Idag väger hon 1200 gram! Så trots att hon inte fått mat, och varit sjuk, så har hon ändå lyckats lägga på sig några gram! Duktig tjej!


Nu har jag skapat en ny kategori här i bloggen.. Tänkte försöka dela upp inläggen lite så att det inte blir så många i samma kategori. Dock så tog det ganska lång tid, så jag orkade inte göra klart så som jag hade tänkt. Men nu finns iaf alla inlägg från November i en kategori som heter "Denise- Första månaden".. Resten får jag ta tag i nån annan kväll när jag har lite att göra!


Nu ska jag sova gott och gruva lite inför morgondagen!

 
 
MAMMAN SOM KÄMPAR FÖR LIVET

MAMMAN SOM KÄMPAR FÖR LIVET

31 januari 2012 07:59

Ni är så starka allihopa! <3

http://overleva.blogg.se

 
Ingen bild

Josefine-mamma till prematurkille

31 januari 2012 09:36

Skönt med en lugn kväll:)
Vilka fina bilder utan cpap:)

Nå helt annat kolla dina bilder från erat bröllop, shit vilken snygg klänning!! O grattis:)

 
Petra

Petra

31 januari 2012 10:00

Skönt att hon gått upp lite i vikt! Och hoppas verkligen att hon ska slippa fler infektioner nu.

Kram <3

http://Www.petratvillingmamma.blogg.se

 
Ingen bild

Helena

31 januari 2012 10:05

Härligt att hon börjar må bättre! Tänker ofta på er och hoppas nu att framstegen duggar tätt så att ni snart får komma hem och leva bebisliv på riktigt.

 
Elin Gabriella - Också en prematur

Elin Gabriella - Också en prematur

31 januari 2012 10:15

Nu har jag läst länge och det är dags för en kommentar:

SÅ underbart att hon mår bättre :-) Jag fick en liten kille i vecka 33 och tyckte att det var jobbigt, så JISSES vad starka ni är. Jag länkade till dig från min blogg. Hoppas det var okej? Stor kram

http://elingabriella.se

 
Mikaela mamma till Nemo

Mikaela mamma till Nemo

31 januari 2012 10:34

Så härligt att höra att hon går upp i vikt trotts motgångar! Och helt amazing att hon klarar alla infektioner, det är liksom meningen att hon ska leka! Så nu kan fanskapet som påstås leva uppe i himmlen ge fan och jävlas med er!

http://mikkanhellman.blogg.se

 
Maria

Maria

31 januari 2012 10:36

håller tummarna att hon slipper fler infektioner!

http://fashionstars.blogg.se

 
Ingen bild

Från en annan prematur mamma från Skåne..

31 januari 2012 10:56

Läst din blogg ett tag nu! Shit va starka ni är!
Din dotter är underbart fin!! Kämpa på!

 
Karolina, gravid i v. 36 ♥

Karolina, gravid i v. 36 ♥

31 januari 2012 11:27

Vilka kämpar ni är, hela familjen! Många styrkekramar till er ♥

http://lillamys.blogg.se

 
Annelie

Annelie

31 januari 2012 11:36

Nu har jag läst ända sedan hon föddes och herregud så impad jag blir över er. Vilken otrolig stress att leva under. Och vilken maktlöshet...
Nä, fy tusan vad ni gör det bra! Jag känner er inte ens och sitter här och flännar som ett barn. Kämpa på, ni kommer fixa detta!
Jag håller alla tummar jag kan!

http://annielie.webblogg.se

 
Ingen bild

Farfar o GunBritt

31 januari 2012 11:39

Vi följer er resa blir ledsna vid bakslag å gläds med framstegen --- å stolta som vi är över er så följer tidningsurklippen med överallt! Hon är iaf kändis i Bispan ;) Kramar!

 
Hanna

Hanna

31 januari 2012 13:17

Vad härligt att hon har vuxit!

http://hannafialotta.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards