★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 29 januari 2012

Att lämna ut sig själv...

Av Lisa - 29 januari 2012 21:01

Att skriva blogg.. Ja, att skriva här, det är för mig som terapi och ni är mina terapeuter. Alla ni som vet vad vi går igenom här, alla ni som stöttar och förstår. Även om det bara är ord, skrivna över nätet så hjälper det mig att bearbeta alla mina känslor. Så är det bara.

Än har jag inte fått någon som helst negativ respons. Men jag skulle kunna tänka mig att det finns en del människor där ute som tycker att jag är knäpp som hänger ut mig på det här viset. Att det är fel att hänga ut sitt barn så här, på nätet och ställa upp i tidningen och så.. Tanken har slagit mig, det kan jag erkänna. Jag har funderat fram och tillbaka. Gör jag fel? Berättar jag för mycket? Kan det skada mig eller någon annan på något vis? Men jag kan bara hitta positiva saker, och har hittills inte sett någon baksida med att våga skriva sina känslor öppet inför så många människor.. Sen kommer det säkert att bli annorlunda den dagen vi kommer hem. Då är det en helt annan sak.. Men det får vi se då. Just nu känns det här helt rätt för mig, och jag är bara tacksam för allt stöd jag får. Eftersom jag är så extremt dålig på att prata om mina känslor och tankar så är det här det bästa som hade kunnat hända. 

Nu ska jag kila upp till min hungriga, arga lilla bebis där uppe!

 


 
 
Ingen bild

Helena

29 januari 2012 21:18

Du skriver så bra så fortsätt med det.Jag älskar din blogg gumman.kram

 
Sandra Lindholm - tvillingar födda v 24

Sandra Lindholm - tvillingar födda v 24

29 januari 2012 21:26

Jag ångrar så att jag inte skrev, oavsett om det vore blogg eller i en vanlig bok. Att läsa om eran resa är lite terapi för mig också. Uppleva känslor & kunna minnas vissa situationer som man lätt förtränger. Hade jag varit du hade jag börjat kopiera ut det du skrivit & gjort en bok som sen Denise kan läsa när hon blir äldre & kan förstå känslor osv & kunna förstå & diskutera med dig vad som hände. Jag hade uppskattat så om jag hade haft ett internet nätverk att få "prata" av mig med när jag var på sjukhuset med barnen. Så jag tror verkligen du gör rätt i att ta vara på stödet & att få dela med dig. Dina nära & kära kan följa eran kamp & de blir mer delaktiga. Jag saknade väldigt mycket att ingen kunde förstå när vi kom hem ( kan ju inte folk ändå som inte varit i samma sits men de har ändå en bättre förståelse genom att få "komma in" i vardagen genom bloggen ) ...

Kram på er & underbart vacker bild på eran lilla kämpe !

http://www.sunkiissed.blogg.se

 
Rosanna

Rosanna

29 januari 2012 21:38

Jättesöt bild!:)

http://rosyy.blogg.se

 
Johanna

Johanna

29 januari 2012 21:40

Alla bloggar vi för olika syften. Jag tycker att din blogg är väldigt naken, ärlig och välkomnande. Du skriver om din dotter, känslorna runt om och dig själv...

Självklart fastnar man hos dig, med tanke på Denises kamp... Så är det bara!

Så länge det känns bra för dig att skriva så ska du göra det... Tror att din blogg kan hjälpa många andra i samma situation!!!

Tack för att du delar med dig

Kram Johanna

http://grynisen.bloggplatsen.se

 
Petra

Petra

29 januari 2012 21:51

Förstår dina tankar helt och hållet. Även om jag inte är i er situation så kan jag tänka så ibland ändå.
Jag brukar känna det som att bloggen är min man.. Iomed att jag inte har nån så får bloggen ta all skit :)

Vad skönt att hon slipper respiratorn och hoppas det är på rätt väg!!
Jag tänker på er varje dag och pratar om er ofta!

Vilken underbar bild och vilka ögon!

http://Www.petratvillingmamma.blogg.se

 
Malin

Malin

29 januari 2012 21:54

Ville bara meddela att du har fått en Blog Award inne hos mig :)

http://www.finest.se/userBlog/entry.php?uid=147&beid=2003082

http://finest.se/mmmalin

 
elyzia

elyzia

29 januari 2012 22:03

Hej!
Har själv legat på barn 4 i umeå, med vår förstfödda, Leja, som föddes i v 25. Det var såklart en mycket jobbig tid, men de är små kämpar helt klart. Leja är idag snart 8 år, och trots komplikationer, bl. a operation av ductus, infektion mm är hon idag en fullt frisk jänta helt utan allergi, astma, eller andra men.
Så visst kan det gå bra :)
Många styrkekramar till er!!

http://elyzias.blogg.se

 
Ingen bild

Ulrika

29 januari 2012 22:21

Du hjälper andra och du hjälper dig själv! Fortsätt skriv! <3

 
Michelle

Michelle

29 januari 2012 22:25

Gud vilken fin bild på lilla skruttan. Den borde du framkalla och rama in. Så oerhört lättad över att det verkar vända igen. Hon är en riktig liten krigare er dotter. Hon kommer kunna ta för sig i livet. kramar från mej.

http://iammichelle.blogg.se

 
Ingen bild

linda, mamma till alva & tyra

29 januari 2012 22:38

Det du skriver, om din fina fina dotter, dina tankar och känslor, det kanske någon gång framöver kan hjälpa någon annan i samma sits :). Fortsätt som ni gör och kämpa på . Eran denise e stark, hon klarar detta. Håller alla fingrar och tår :)) Massa kramar

 
Sandra

Sandra

29 januari 2012 23:11

Jag tror du skulle uppskatta om du lyssnade på refrängen i denna låten! Jag älskar det är en låt som hjälper en att vara stark i lägen som är mörka. Det behöver du ett bra tag framöver :)

http://minbebis.com/blogg/saaajmon

 
Ingen bild

Ronja

30 januari 2012 08:59

Jag tycker att det kan vara fel att blogga om sina barn när barnen blivit äldre, i vissa fall, dvs om man skriver sådant som barnen tar -eller i framtiden KAN ta illa upp av.

... Men du skriver enbart positivt om din lilla dotter. Dessutom tror jag det är väldigt viktigt att du och andra föräldrar till för tidigt födda barn sprider kunskap om vad det innebär. Ni fyller en viktig funktion i samhället. Och att det fungerar som terapi för dig, det är en bonus. Eller det huvudsakliga syftet, det får man se som man vill.

Jag kan inte heller se något negativt med den här bloggen.

 
Jenny

Jenny

30 januari 2012 09:03

Alltid finns det nån som ska ha åsikter om det man gör. Alltid finns det nån som retar upp sig på det man gör.
Jag bloggade hela tiden när jag var sjuk. Vissa tyckte att det var hemskt. Hur faan kunde jag skriva om allt jag fick gå igenom. Cancer ska man ju som inte prata om.
Vad de inte fattar är att det hjälpte så många andra. Andra som också tyckte att de var ensammast i världen med sin sjukdom. Och samma sak är det ju med din blogg. Nånstans sitter det andra mammor som också pendlar mellan hopp och förtvivlan. Som hittar tröst i att läsa dina ord. Nånstans sitter det andra mammor som gått igenom det du gjort. Som kan ge dig råd i stunden.
Så skit i vad andra tycker och tänker. Det du gör är bra. Det du gör värmer. Det du gör gör skillnad för andra.
Kram på dig!

http://www.youaremyworld.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Malin

30 januari 2012 10:03

Jag önskar verkligen din familj all lycka, är mamma till min 5månaders dotter så vet vad kärlek är till sitt barn. Lycka till =)

 
Sofie - Mamma till två små

Sofie - Mamma till två små

30 januari 2012 20:56

Du skriver så bra och rakt. Man kan inte låta bli att läsa. Man glädjs med era framsteg och blir ledsen vid nedgångar.
Tycker det är ett viktigt ämne du tar upp och tror många känner igen sig i dig och finner tröst i dig och din historia..

http://lillgarden.blogg.se

 
Ingen bild

Carina Näsman

4 februari 2012 11:57

Hej jag vill säga att du gör helt rätt att skriva ner allt och dokumentera ta gärna en massa Journaler och sådant för det gjorde inte jag. Man glömmer lätt efter det som händer förtränger man lite ....man vill bara se det som är bra. Jag födde min dotter i V 32 men hon var undernärd så det var därför att dom tog ut henne 39 cm och 1182 gram .Jag låg i Umeå också på Barn 4. Allt gick jätte fint hon är nu inne på sitt 18 :de år och är som vilken ton års tjej som helst ...så jag önskar er Lycka till. skulle gärna vilja följa din blogg och önskar er all lycka och du Tänk på dig själv OCKSÅ kram ni gör det bra. ni finns i mina tankar,

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards