★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 29 januari 2012

Morgonbesöket

Av Lisa - 29 januari 2012 09:55

Kommer upp till lilla plutten och sköterskorna pysslar för fullt med henne. Denise verkar inte alls bekymrad eller störd på nåt vis, utan ligger på rygg med klarvakna ögon och suger intensivt på sin lilla napp. Vi får veta att hennes CRP sjunkit till 128, och hon verkar må mycket bättre! Vilken lättnad! Kan såklart inte känna att det är över, men jag blir så glad att se att hon rör sig, suger på nappen och har ögonen öppna! Det kanske går åt rätt håll nu!

En sak som aldrig hänt någon av dom andra gångerna hon legat i resp är att det kommer snor ur den "fria" näsborren. Det läcker ut snor under tub tejpen och hon blir alldeles kladdig. Kan dom är små bli förkylda? Hon kanske har åkt på en förkylning isåfall? Och då börjar man ju genast slå på sig själv lite mer.. Är jag inte lite snorig jag också? Ja, det är nog jag som orsakat det här ändå.. Det är klart att det är så..

Nä, skärpning!! INGEN mår bra av att jag känner så. INGET blir bättre av sånna tankar. Nu ska vi fokusera på att lillan ska bli frisk, komma ur respiratorn, börja äta igen, och fortsätta växa!

Grattis Denise som blir 34 veckor idag!

   

 
 
Malin K

Malin K

29 januari 2012 10:20

ÅÅHH!! Så roligt att läsa! Det är ju absolut goda nyheter. Nu hoppas vi att det vänt o att hon får vara frisk o växa o bli stor o stark.
När man känner efter riktigt ordentligt kan man känna både det ena o det andra så försök du låta bli om det är möjligt. O anklaga inte dig själv. Naturligtvis skulle du inte smitta ner henne med mening! Som du skriver mår ingen bättre av tankar där du lägger skuld på dig själv så undvik det så långt det är möjligt. När vi gick igenom liknande scenario m vår S fick jag tipset av en kurator att rita upp fyra rutor på ett papper. I den ena skulle jag skriva "Saker jag kan påverka", i den andra "Saker jag inte kan påverka", tredje "Viktigt" o "Oviktigt". Det som står i saker du inte kan påverka, o oviktigt är så vansinnigt onödigt att lägga massa energi på (men tyvärr oftast där den hamnar) o det hjälpte mig väldigt mkt att ha det i bakhuvudet.
Stor kram!

http://www.malinkjellberg.blogspot.com

 
Ingen bild

Josefine-mamma till prematurkille

29 januari 2012 10:26

Ååå va underbart att läsa!! Då är det på väg åt rätt håll:)
Ja min lilla vart förkyld när vi va inlagda, fick näsdroppar mär vi tyckte han behövde det:) ett till barn på avd. va också det o på det barnet fick dom suga snor.
Gick över ganska snabbt på min prins.

O du, det e INTE ditt fel!

Hoppas ni får en ok dag med lägre o lägee crp:)

Kram

 
Lotta

Lotta

29 januari 2012 10:40

*phew* En flicka som mår lite lite bättre :)
Det är klart att det inte är ditt fel om hon är förkyld. Det rör sig mycket folk i lokalerna och även om hon ligger skyddad så finns det ändå kryphål mot baciller och annat dumt.

Du får tänka som så istället, att om hon "bara" har en förkylning så är det då inte tarmen som är orsaken den här gången.

Grattis på 34-veckorsdagen Denise :)

http://knyte.wordpress.com

 
Ingen bild

Malin b

29 januari 2012 10:47

Visst kan dom bli förkylda dom små.
Så glad för er skull att cup är på väg neråt :)

 
Ingen bild

Elisabet

29 januari 2012 11:21

Så skönt att hon verkara vara på väg tillbaks nu. Kan inte förställa mig vilken känslomässig berg- och dalbana ni måste gå igenom. Ni är fantastiska som klarar detta så bra! Kramar!!

 
Ingen bild

Ronja

29 januari 2012 11:40

Jaaa, nu blir hon frisk, skruttan! Upp, upp, upp, kämpa på.

Skjut bort alla anklagande tankar. Du kan inte skydda henne från allt, varken nu eller om 3, 12, 17 år... Mammaoron kommer nog inte försvinna, men självanklagelser får du försöka skjuta ifrån dig! INGENTING är ditt fel!

Kramar

 
Ingen bild

Linda

29 januari 2012 11:43

Åh vad skönt att höra! :) Blev så orolig när jag gick in och läste igår.
Måste säga att jag tycker att Denise är så lik sin mor! :)

 
Malin

Malin

29 januari 2012 12:02

Vad glad jag blev av det här inlägget! Håller tummar och tår för er och hoppas att ni får komma hem med er lilla flicka. Kram

http://malaten.blogg.se

 
Ingen bild

Sofia (mamma till Emil)

29 januari 2012 12:18

Åh så härligt att komma in o läsa så underbara nyheter!!! Har suttit och varit så ledsen och orolig.. Nu ska det väl ändå gå åt rätt håll!!! Heja Denise =)

 
Ingen bild

Katarina

29 januari 2012 12:20

Blir så glad över att läsa detta!:) Kram!

 
Rebecca

Rebecca

29 januari 2012 13:02

Va skönt att det går åt rätt håll igen!

Förstår att du är orolig för att du ska ha dragit med dig något så hon har blivit sjuk, men du kan inte skydda henne från allt. Vi var fruktansvärtn nojiga från början och ville väl helst skydda henne från världen genom att låsa in henne i lägenheten och inte släppa in någon. Men det går ju inte ;) Dom måste ju utsättas för "lite skit" också, för det är så dom tränar imunförsvaret. Även om jag förstår att ni helst ser att hon är större och starkare när hon får vanliga barnsjukdomar så är ni på rätt ställe nu, ni fixar det här också!

http://rebeccaelisabethandersson.blogg.se

 
Linda - Hugos mamma ❤

Linda - Hugos mamma ❤

29 januari 2012 13:24

Vilken liten kämpe ni har! :)

http://enlitenbebisimagen.blogg.se

 
Sofie - Mamma till två små

Sofie - Mamma till två små

29 januari 2012 14:16

Vad skönt att läsa om små små framsteg...

http://lillgarden.blogg.se

 
Frida

Frida

29 januari 2012 21:13

Hittade hit efter artikeln i VK. Vill skicka er all styrka och en massa kramar. Jag kan inte för mitt liv förstå vad ni går igenom.. jag tyckte det var tufft när vår kille föddes i v.34 Ska fortsätta att följa er!

http://fridasbetraktelser.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards