★ 399 gram ★

Alla inlägg den 29 januari 2012

Av Lisa - 29 januari 2012 21:01

Att skriva blogg.. Ja, att skriva här, det är för mig som terapi och ni är mina terapeuter. Alla ni som vet vad vi går igenom här, alla ni som stöttar och förstår. Även om det bara är ord, skrivna över nätet så hjälper det mig att bearbeta alla mina känslor. Så är det bara.

Än har jag inte fått någon som helst negativ respons. Men jag skulle kunna tänka mig att det finns en del människor där ute som tycker att jag är knäpp som hänger ut mig på det här viset. Att det är fel att hänga ut sitt barn så här, på nätet och ställa upp i tidningen och så.. Tanken har slagit mig, det kan jag erkänna. Jag har funderat fram och tillbaka. Gör jag fel? Berättar jag för mycket? Kan det skada mig eller någon annan på något vis? Men jag kan bara hitta positiva saker, och har hittills inte sett någon baksida med att våga skriva sina känslor öppet inför så många människor.. Sen kommer det säkert att bli annorlunda den dagen vi kommer hem. Då är det en helt annan sak.. Men det får vi se då. Just nu känns det här helt rätt för mig, och jag är bara tacksam för allt stöd jag får. Eftersom jag är så extremt dålig på att prata om mina känslor och tankar så är det här det bästa som hade kunnat hända. 

Nu ska jag kila upp till min hungriga, arga lilla bebis där uppe!

 


Av Lisa - 29 januari 2012 17:38

Det går framåt.. Min lilla fighter börjar ta sig upp ur sin stora svacka och blir piggare och piggare. Nu är hon bara vääääldigt hungrig. Man börjar med maten väldigt, väldigt försiktigt för att se att det fungerar. Så hon har fått börja med ynka 1ml var tredje timme. Stackars liten! Man ser att hon är hungrig, Hon söker intensivt efter nappen, och suger som besatt!! Det funkade bra med maten, så nu ska hon få 2ml var tredje timme.. Kan ju tillägga att innan hon blev sjuk så hade hon 16ml varannan timme, så det är en ganska stor skillnad.. Men funkar det bra med magen så kommer hon nog att vara tillbaka på full matmängd ganska snart!

Jag är totalt slut idag! Jag har till och med sovit en stund mitt på dagen. Det händer ALDRIG! Jag har nog inte gjor det en enda gång på mina elva veckor här på sjukhuset. Inte förrän idag. Antar att jag behövde det. Det har varit några tuffa dagar med STOR oro, många tårar och många tankar som snurrat i huvet.. Jag är fortfarande orolig, men jag känner ändå att jag kan pusta ut litegrann. Hon andas ju själv, och det är ett gott tecken!


Vill välkomna alla nya läsare, och tacka än en gång för alla värmande kommentarer!


 

Av Lisa - 29 januari 2012 14:11

Fortfarande medtagen men nu kan jag andas själv igen! Respiratorn är nu ett minne blott!



Och här är jag i expressen idag!

     

Av Lisa - 29 januari 2012 09:55

Kommer upp till lilla plutten och sköterskorna pysslar för fullt med henne. Denise verkar inte alls bekymrad eller störd på nåt vis, utan ligger på rygg med klarvakna ögon och suger intensivt på sin lilla napp. Vi får veta att hennes CRP sjunkit till 128, och hon verkar må mycket bättre! Vilken lättnad! Kan såklart inte känna att det är över, men jag blir så glad att se att hon rör sig, suger på nappen och har ögonen öppna! Det kanske går åt rätt håll nu!

En sak som aldrig hänt någon av dom andra gångerna hon legat i resp är att det kommer snor ur den "fria" näsborren. Det läcker ut snor under tub tejpen och hon blir alldeles kladdig. Kan dom är små bli förkylda? Hon kanske har åkt på en förkylning isåfall? Och då börjar man ju genast slå på sig själv lite mer.. Är jag inte lite snorig jag också? Ja, det är nog jag som orsakat det här ändå.. Det är klart att det är så..

Nä, skärpning!! INGEN mår bra av att jag känner så. INGET blir bättre av sånna tankar. Nu ska vi fokusera på att lillan ska bli frisk, komma ur respiratorn, börja äta igen, och fortsätta växa!

Grattis Denise som blir 34 veckor idag!

   

Av Lisa - 29 januari 2012 00:04

Crp: 157.... Det har stigit från 154 på tolv timmar, så det räknas inte som en stegring, för då borde det har stegrat bra mycket mer.. Kan det vara så att det är på väg att vända? Natt ssk sa iaf att det brukar vara ett tecken på att någon av medicinerna hon får biter på bakterien hon drabbats av. Hoppas, hoppas, hoppas att det sjunkit imorgon, jag är såååå rädd att hon inte ska orka mer! Hon är så trött, det bubblar ur munnen på henne och hon är alldeles röd på ögonlocken. Hon ser verkligen riktigt sjuk ut. Fast nu när hon fått blod så är hon iaf inte lika blek längre.. Hoppas på att få sova inatt...Och vakna upp till en ny dag som bringar goda nyheter!


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards