★ 399 gram ★

Alla inlägg den 28 januari 2012

Av Lisa - 28 januari 2012 19:52

 

Det är tungt.. Har tyvärr inga glada nyheter att komma med, men det har heller inte blivit sämre. Men hon är inte pigg min lilla kämpe. Vi är så oroliga!


Av Lisa - 28 januari 2012 15:42

Jag vill tacka för alla värmande kramar och tankar från er läsare!!!


Här känns det som väntans tider.. En väntan på att antibiotikan ska bita ordentligt, en väntan på extubering.. En väntan på bättre tider helt enkelt!

Jag har nyss gjort en intervju med Expressen. Dom fick upp ögonen för oss och ville gärna skriva en liten artikel. Så det lär nog dyka upp något där imorgon skulle jag tro.

 

Så här vill vi se dig snart igen!! Om du bara visste hur älskad du är och hur många som hoppas på dig!!!  

My Shining Star 

 



Av Lisa - 28 januari 2012 13:50

Fjärde gången..och lika jobbigt den här gången.  Denise vill inte ligga i respirator mer nu. Hon kämpar emot och försöker liksom dra sig bort från tuben, och det enda man kan göra är att hålla om henne och försöka få henne lite lugnare. Hon är ju fortfarande så pass dålig så man vet inte om hon skulle klara att andas själv, så doktorn ville avvakta med att plocka bort respiratorn.. Lilla gumman! Det är så jobbigt att se henne när hon vrider sig och är så orolig så att pulsen stiger upp till över 200. Man undrar om hon har ont. Men hon känner defenitivt ett stort obehag. Hon är ju så vaken!! Tänk själv att ligga vaken med en tub instoppad genom näsan?!

Jag känner mig rätt avtrubbad idag. Ingenting går in i skallen på mig, jag glömmer saker, slarvar bort saker och är allmänt vimsig. Vet inte vad jag ska tro, vet inte vad jag ska tycka, vet inte vad jag ska känna och jag vet inte hur nånting kommer att gå. Känner mest bara för att lägga mig ner och sova, men det har jag inte hjärta till.. Måste upp och hålla min dotter sällskap..

Av Lisa - 28 januari 2012 11:58

Jag gillade artikeln i tidningen och är nöjd med uppslaget.  Här känns det lite hopplöst idag. Jag vill inte riktigt tänka på allt som kan hända och allt som händer. Just nu har vi besök av syster med familj, så vi tar en fika och slappnar av en stund. Sen måste jag upp till lillan och se hur det står till. Hon börjar bli less på respiratorn, det är väl ett gott tecken iaf..


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards