★ 399 gram ★

Alla inlägg den 27 januari 2012

Av Lisa - 27 januari 2012 19:12

Nu är det dax för mera stick. Förutom alla blodgaser som tagits idag så har hon även fått en ny PCVK som krävde några stick och ungefär en timme av dagen innan det var klart.. Och nu ska doktorn alltså göra en lumbal punktion för att utesluta en hjärnhinneinflammation. Stackars liten!!!! Hon har det så jobbigt nu!

Jag är helt färdig jag också. Det känns som om jag sprungit ett marathon idag. Det blev bara för mycket och jag fick nästan panik där inne på salen. Det kändes som om jag skulle börja skrika nästan. Ni vet, när man gråter sådär intensivt så att man gråter högt, som på film, så jag tog med mig Fredrik ut och satt där utanför och bröt ihop en stund..

Jag är så jävla rädd att det här är nåt som inte går att fixa.. Att det kommer från tarmen och att det inte går att göra något åt.. För dom har ju redan opererat så vad mer kan man göra? Som om det inte vore nog med allt det här, så lyckades jag såklart bita sönder en tand.. En stor bit lossnade och nu har jag världens tandvärk! Hej och hå! När kommer nästa bakslag? Vad mer skit kan hända idag?

Världens längsta dag, världens tyngsta dag! Många, många, många tårar, ångest och en stor hopplöshet! Så kan jag sammanfatta dagen.. Ge oss tillbaka vår pigga, vakna Denise med stora ögon och upptryckt näsa!!

 

Av Lisa - 27 januari 2012 17:17

Som ni ser längst upp så har jag ändrat bloggadressen till prematurmamma.bloggplatsen.se, men det går fortfarande att komma in via den gamla adressen.. Kände bara att jag ville byta, så att inte mitt namn är bloggadressen.


Av Lisa - 27 januari 2012 10:45

Tråkiga nyheter.. Ännu en tuff dag väntar. Jag gick ner på rummet en stund nu, för jag orkar inte se på när dom intuberar. Denise orkar inte andas längre. Hon försvinner bort hela tiden, pulsen går ner till 50 och syresättningen var som minst nere på 23.. Så doktorn beslutade sig för att lägga henne i respirator igen.

Självklart blir jag jätte ledsen, men samtidigt så vet jag att det är det enda rätta! Hon är trött och medtagen och behöver få vila från allt, även andningen. Så jag får se respiratorn som en medicin. En livsuppehållande medicin som hon förhoppningsvis inte kommer att behöva särskilt länge!

  


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards