★ 399 gram ★

Alla inlägg den 23 januari 2012

Av Lisa - 23 januari 2012 22:56

Jag tog upp Denise i famnen när hon skulle äta klockan åtta.. Sen blev vi kvar där i stolen.. Råkade nog somna en stund för helt plötsligt var klockan tio och det var dax för mat igen! Vi hade det varmt och mysigt i nästan tre timmar, sen blev jag så kissnödig så jag var bara tvungen att kliva upp!

Nu måste jag lära mig: Att Denise är en kvälls-bebis! varje morgon så blir jag orolig för hon är så slö. Hon sover och sover och jag får för mig att hon är sjuk. Men när det blir kväll så är hon hur vaken som helst. hon var till och med vaken nu när jag gick ner för att lägga mig. Min lilla nattsuddare!

Det märks att det pratas mycket positivt om Denise. Många kommer in bara för att får se henne och kika hur hon ser ut, för dom har hört att allt går så otroligt bra just nu. Idag kom en av läkarna in bara för att titta, och hon frågade om hon fick ta ett av korten på Denise och dra en kopia... Ja, det känns verkligen som om vi snart är på väg..


Nu ska jag sova gott och "njuta" av träningsvärken som kommer krypande! Natti Natti

 

 

Familjen Decker 

Av Lisa - 23 januari 2012 19:40

En CPAP fri liten rumpnisse!

Hon klarade sig utan sin CPAP under hela tvättningen och vägningen ikväll! Duktig tjej! Snart kanske hon slipper den, och får en fin näsa sen :)
 

Av Lisa - 23 januari 2012 17:14

Känns lite skumt att säga det här.. men: Jag har inte nånting att berätta! 

Det har liksom inte hänt så mycket alls här idag. En ovanlig känsla måste jag säga! Ja det skulle väl vara det då att Denise gjort en ögonundersökning som inte visade några konstigheter alls.. Så nu väntar vi väl mest på att få höra när det kan bli aktuellt med flytt. Känns som om det kan bli när som helst. Imorgon? Om en vecka? Om två veckor? Ja, man vet aldrig, men flytt blir det ju, och det känns som om man kan börja leva lite igen då. 

Jag kan gå hem en sväng varje dag om jag vill. Kan nog till och med sova hemma. Iaf innan vi kan börja ha Denise hos oss på natten. Jag kan träna på mitt vanliga gym, ja kan duscha hemma.. Ja allt sånt där vanligt! 

Har ju en hel del grejjer som måste inhandlas och fixas innan vi kommer hem på riktigt.. Vågar fortfarande nästan inte ens tänka tanken.. Att vi någon gång ska komma hem med vart barn. Jag tror hela tiden att det ska hända något oväntat och att hon ska bli jättesjuk och inte klara sig.. Dom tankarna får man nog dras med ett tag...


Nu ska vi upp och mata, tvätta och grejja..

 

Av Lisa - 23 januari 2012 12:33

Vi kom upp till lillan strax före ronden i morse.. Doktorn kommer fram och frågar om vi hört att dom ringt från ÖVIK. Dom undrade hur det går för oss och om vi är redo att komma hem snart! Vi sken upp som två solar både jag och Fredrik när vi förstod att vi förmodligen aldrig kommer behöva mellanlanda i Sundsvall utan åka direkt hem till Öviks sjukhus!!! Känns hur bra som helst att bara tänka tanken! 

Vi bor ju typ 1km från sjukhuset, så det kommer kännas skiiiiiit bra! Men.... en dag i taget nu. Inget är bestämt!


Har precis varit på gymmet . Sprang 5 km och körde lite mage.. Nu är vi så hungriga så vi snart avlider, så nu är det lunchdax!

Av Lisa - 23 januari 2012 07:36

Morgonpigg tjej! Håller på att tvätta för fullt, hinkar kaffe och käkar frulle. Ska väl snart upp och mata lillan lite. Är såååå nervös att vi ska bli kallade på nåt samtal idag och få veta att vi måste flytta.. 

 

11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards