★ 399 gram ★

Alla inlägg den 21 januari 2012

Av Lisa - 21 januari 2012 15:25

Idag har Denise fått testa nappflaskan! Första försöket: Stoppade in nappflaskan lite försiktigt i munnen. Hennes ögon blev stora som tefat, hon blev stel som en pinne och rörde inte en min. Så fort jag tog ut flaskan så spottade hon ut allt som runnit in i munnen! Fun funderade nog på vad i hela friden vi höll på med!!

Andra försöket: En lite mjukare napp på flaskan. Stoppar försiktigt in nappen i munnen och hon suger tag direkt.. Smask smask! Hon smaskade i sig 6 ml och sen fick hon resten i sonden! Mammas DUKTIGA tjej!

Så duktig hon är! Det trodde jag faktiskt inte att hon skulle klara.. När jag satt med henne i famnen sen så var hon nära att kräkas några gånger, men det kom inget.. Nu sussar hon sött och jag och Fredde ska snart iväg till syrran!

Av Lisa - 21 januari 2012 11:14

Man är ju glad att stumpan gör framsteg.. Men framsteg betyder = FLYTT! Jag vill verkligen inte! Doktorn sa på ronden att om det inte händer nånting medicinskt sett eller att hon blir sämre, så är det i stort sett bara ögonen som avgör om vi ska flytta eller inte. Så om hon har förändringar på ögonen så kanske vi blir kvar längre, men fortsätter ögonen att utvecklas normalt så kan det bli aktuellt med flytt ganska snart, om nu inte Sundsvall tycker att dom kan fortsätta betala vården för oss här.. men det tvivlar jag på  

Dom är säkert duktiga i Sundsvall också.. Men vi har vår trygghet här. Det är här dom har hållit Denise vid liv, det är här all fin personal som känner Denise finns. Vi har ju varit här i tio veckor, Denise har varit här i hela sitt liv, och det här är ju hennes hem just nu!  Nä nu ska jag inte tänka på det här mer idag! Det är inget bestämt än...  Nu tar vi det roliga istället!

Idag får Denise börja äta måltidet istället för kontinuerligt matdropp! 16 ml varannan timme ska vi prova. Så klockan tolv ska jag upp och mata henne! Och så kan hon få prova på att suga på en nappflaska idag.. Ska bli intressant att se hur hon klarar det. Sugförmågan har hon ju, hon älskar ju nappen! Frågan är ju om hon kan koppla ihop att andas och svälja.. 


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards