★ 399 gram ★

Alla inlägg den 17 januari 2012

Av Lisa - 17 januari 2012 23:10

Ja, fast inget JÄTTE allvarligt skit.. Men jag kan ju meddela att vi ALLA hade fel om vikten. När jag la Denise på vågen så stannade den på 1100 gram.. Och sen ska det ju göras avdrag nåt gram hit och dit för sond, pcvk och stomi.. Så hon har tappat en del sen sist, men när jag tänker efter så var hon ju rätt svullen för några dagar sen, så hon hade säkert en hel del vätska i kroppen.. Jaja, nu är det bara att ÄTA ÄTA ÄTA, VILA VILA VILA och VÄXA VÄXA VÄXA!

När vi kom upp så satt nattsköterskan och höll om Denise för hon var sååååå olycklig! Hon skrek och var alldeles hysterisk min lilla stackars prutt unge! Men efter jag tvättat och smort in henne och renbäddat och allt det där så var hon så nöjd och belåten och somnade så gott på sin lilla vattenbädd! Man får hoppas att hon inte har ont nånstans, och att hon "bara" skriker för att hon är irriterad på nånting.. Typ väsandet och kallsuparna från CPAPen, eller kanske att det kliar nånstans. Längtar verkligen tills hon har lite mindre slangar, så att man bara kan lyfta upp henne i famnen och gå omkring och vagga henne utan att det tar stopp och sliter och drar överallt.  Men... En dag i taget.. Var sak har sin tid.. Det viktigaste först.. osv osv.. Men ibland går ju tiden så J***a sakta!!!!!


Jag börjar faktiskt ha en VÄLDIG hemlängtan! Längtar efter att ha ett vanligt liv! Saknar sånna där små konstiga, obetydliga grejjer som att koka kaffe på morgonen utan att behöva klä på sig först, dammsuga, laga matlådor åt Fredrik, gå på stan och ta en fika, mina dagliga rundor i elljusspåret.. Saknar till och med våran hemska dusch som det inte är nån sprutt alls i.. Jag längtar hem!!

Har fortfarande inte vågat köpa några saker till Denise.. Barnvagn, säng, bilstol... allt sånt där har jag bara inte orkat eller vågat ta itu med. Man har ju hela tiden haft tanken på hur det skulle kännas om Denise inte fixade det här.. Vad ska jag då göra med alla saker sen mitt i all sorg?! Nu tänker jag inte så lika ofta, men rädslan och oron finns fortfarande kvar men visar sig bara ibland..


Nu mina vänner, ska jag svepa ett glas vin och sova sött! Imorgon är en annan dag! KRAM


Av Lisa - 17 januari 2012 17:36

Den här filmsnutten är lite tråkig..Men jag slår vad om att alla prematurmammor känner igen ljudet i bakgunden!?

Det här har hittills varit en bra dag! Denise har fått dubbla matintaget och även sänkt trycket på CPAPen! Det gillar vi!

Jag har varit hos frissan och blivit lite ljushårigare.. Men jag har en bit kvar innan jag är så ljus som jag hade tänkt mig. Det är ju lite svårt att få bort det röda!

Nu ska vi åka till systeryster en sväng, och när vi kommer tillbaka hit är det dax för tvättning och vägning!

Gissa vikten? För två dagar sen var det 1117..  Jag gissar på 1130 

Av Lisa - 17 januari 2012 12:51

En liten sur bebis!

Av Lisa - 17 januari 2012 08:53

Kvinnonamnet Denise är den feminina formen av Dennis som är ett engelskt namn som kan härledas till det grekiska Dionysos som troligen betyder "son till Zeus".Men att vara "son till Zeus" eller rättare sagt "dotter till Zeus" är också väldigt bra.Det betyder att man är en person som får många gåvor.Så namnet kan betyda "dotter till Zeus" eller "Personen med många gåvor" eller både och. Namnet började användas i någon större utsträckning i Sverige först efter andra världskriget.Det dök upp i den svenska namnsdagslistan år 2001. 


Försökte hitta en betydelse av namnet men det var svårt att hitta nånting kort och bra.. Men att hon får många gåvor har ju stämt ganska bra hittills iaf :)


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards