★ 399 gram ★

Alla inlägg den 12 januari 2012

Av Lisa - 12 januari 2012 20:42

Måste nästan säga att det här har varit en helt okej dag! Jag har mått ganska bra och det har inte hänt nåt speciellt som jag behövt varit super ängslig för (inte mer än vanligt) Känns riktigt skönt.

Kanske det där träningspasset hade god inverkan på mitt psyke, så att jag inte går omkring och oroar mig mer än nödvändigt!

Nu har vi lite myskväll här nere på rummet. Jag mamma och syrran.. Lite naturgodis, ett glas vin och massa skitsnack! Så nu ska jag låta datorn vila en stund!

Av Lisa - 12 januari 2012 13:53

Härligt darrig i hela kroppen efter ett väldigt svettigt pass! (äntligen får jag börja fylla i träningsdagboken igen) Skönt var det iaf, och det kommer kännas att man lever imorgon! Kände mig dock liiiite stressad och kollade telefonen mellan varje låt.. Men inget hemskt hände. Världen gick inte under för att jag var borta i några timmar! 

Det var en VÄLDIG kontrast att komma från ett svettigt, skrikigt pass med hög musik och in på Denises sal där alla viskar och det enda ljud man hör är pysandet från respiratorn..  Två skilda världar!

Lillan mår okej.. Lite orolig emellanåt, men ligger ändå hyfsat stillsamt så länge hon har lugnt och skönt omkring sig. Kirurgen var upp och tittade lite på henne imorse och hon tyckte att det såg fint ut på magen!


Nu är det så här, att jag har lite tips till er! Framförallt till er som har egna bloggar då såklart. Jag känner två bruttor som faktiskt även råkar vara tvillingar. Dom är super duktiga på design, och headers! (har själv beställt en ny header från en av dom, som snart kommer dyka upp på min sida)

Är det något som låter intressant så gör ett besök: HIT   eller varför inte DIT  och kolla om ni kan komma överens om nåt!! 

Hett tips från coachen!!!

Av Lisa - 12 januari 2012 08:58

God Morgon! Sitter här i det gemensamma köket på anhörigboendet en trappa ner från Barn 4.. Har precis ätit frukost och sörplar på lite kaffe och passar på att svara på lite kommentarer. Japp, på morgonen gör jag sånt! Jag har upptäckt så här långt att större delen av mina läsare, eller iaf ni som kommenterar eller länkar hit.. Ni är antingen mammor, gravida eller har en egen historia på Neo.


Nu gnager det där dåliga samvetet långt inne nånstans.. Bara för att jag bestämt mg för att jag ska gå och träna om ett par timmar.. Känns som om jag MÅSTE gå upp till Denise innan, för annars kommer jag inte komma in dit förrän runt ett, och hur skulle det se ut? Det är så jag tänker.. Hur skulle det se ut?  För vem?? Personalen?

Vem är det jag vill bevisa nåt för? Känner mig soM men skurk för att jag tänker göra något för mig själv!! 

Allt blir så fel, och egentligen vet jag att det är väl ingen som tycker att jag är en dålig mamma för att jag tar några timmar för mig själv?? ååååååå! Ibland har jag inget sunt fönuft och kan inte skilja på verklighet och fantasi!

Mormor är ju här pÅ sjukhuset, och det finns sköterskor runt Denise hela tiden, så även om mamma är bäst så blir hon så väl omhändertagen som man bara kan, även om jag unnar mig lite egen tid!

Märker ni hur jag försöker övertala mig själv? Nä, nu får jag ge mig!! Hur som helst så tänker jag gå upp en stund nu.. SEN GÅR JAG TILL GYMMET MED GOTT SAMVETE!!!

   


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards