★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 11 januari 2012

Ännu en dag...

Av Lisa - 11 januari 2012 21:54

Så var ännu en dag till ända.. Vi tog oss igenom den här dagen också.  Det känns ungefär som precis i början.. Jag kan liksom inte sitta där uppe så långa stunder.. Det känns psykiskt jobbigt att se henne så som hon är nu, samtidigt som jag vet att det är det bästa för henne om hon ska kunna återhämta sig!

Dom fick byta ut morfindroppet mot Fentanyl.. Jag fattar inte hur hon ändå kan vara smått vaken till och från. Hon smaskar på nappen och sprattlar med ben och armar. Men nu, sista svängen jag var upp så var hon faktiskt MYCKET mer stillsam än hon varit på hela dagen.. Skönt för henne, men tungt att se. 

Hon är sååååå lättstörd så man fattar det knappt. Minsta lilla ljud så sprätter hon till och sen sjunker hon i syresättning.. Men så länge det är tyst och lugnt och hon får vara helt ifred så funkar det bra! Några dagar till så kanske hon kan få vakna till lite!!


Nu ska jag SOVA!! Blir ju trött på ett helt annat vis när man har tränat, dessutom så blir jag mer hungrig... Hungern hade jag gärna sluppit.  Jag ska ju bli fit for fight nu ju! En stor, stark och frisk mamma! Nu har jag bokat Body Pump pass imorgon 11.15 så håll tummarna för mig! Haha, kommer känna mig som en färsking, och gå som Zeb Macahan i en vecka.. Men det kan det va värt!  Vill man vara fin, får man lida pin!


Puss & Gonatt

  

jag och min lilla Mini för två år sen!!   



 
 
Ingen bild

Evelina

11 januari 2012 22:22

Känner igen det med känslig för ljud, sonen var precis likadan.
Han var bäst i salen på att plinga mest, väldigt svajig i saturationen.
Idag är han tre år och ett riktigt charmtroll :)
Jag tror på er, kämpa på!
Fråga om du undrar över nåt.
Styrkekram!

Lisa

11 januari 2012 22:27

Tack!! Ja det är verkligen viktigt det här med lugn och ro.. Från början förstod jag inte riktigt varför, men nu ser man det ju så tydligt

 
Petra-tvillingmamma

Petra-tvillingmamma

11 januari 2012 22:27

Gud vad fin hon är er lilla. Hon är verkligen ett mirakel!
Man blir verkligen berörd.

http://www.petratvillingmamma.blogg.se

 
Petra-tvillingmamma

Petra-tvillingmamma

11 januari 2012 23:01

Jag håller alla tummar och tår för er!

http://www.petratvillingmamma.blogg.se

 
Beatrice

Beatrice

11 januari 2012 23:25

hej, jag har en fråga hur kommer det sig att hon blev född så mycket för tidigt? Hur är hennes tillstånd nu?
Jag håller tummarna
Kramar

http://beahedvind.blogg.se

 
Ebba

Ebba

12 januari 2012 01:06

Följer er kamp varje dag. Hoppas verkligen det blir lycka till er! Styrkekram

http://tabathadolve.blogspot.com

 
emma

emma

12 januari 2012 01:43

Klockan är över halv två, men jag kan inte slita mig från din blogg. Jag har läst över 30 sidor av din blogg nu. Jag önskar att jag kunde bläddra till det 'lyckliga slutet'! Skänker all värme och alla positiva tankar, plus lite till, till er! Man blir fruktansvärt berörd av det du skriver och upplever och trots att man inte känner er så önskar jag att jag kunde hjälpa er på något sätt! Hoppas att du får en god natts sömn! Kram från familjen Norell!

http://emmammatilltva.blogspot.com

 
Jessie

Jessie

12 januari 2012 06:59

Vad skönt att Denise klarade open så bra! Vi håller alla tummar och tår här hemma för er.
Massa kramar från mig och skorpan

http://www.lovleymamma.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards